بهترین درمان درد زانو به کمک تزریق اوزون !

در موارد زانو درد مزمن میتوان به جاى تزریق کورتون در مفصل از تزریق گاز ازون استفاده کرد.

به این ترتیب علاوه بر اینکه درد به خوبى تسکین پیدا میکند، از عوارض ناخواسته اى که کورتون ها براى بدن ایجاد می کنند نیز جلوگیرى می شود. به همین علت استفاده از گاز ازون روز به روز در حال گسترش می باشد.

اوزون چيست؟

اوزون شكل فعال اتم اكسيژن ميباشد كه در طبيعت در لايه هاي فوقاني جو زمين وجود داشته و براي كره زمين اثر حفاظتي دارد.اما امروزه بشر براي مقاصد گوناگون اوزون را توليد كرده و از آن استفاده ميكند.هم استفاده هاي صنعتي و هم استفاده هاي پزشكي.از جمله استفاده هاي صنعتي ميتوان به سم زدايي و ميكروب كشي و استريليزاسيون (اوزون، در علظتهاي معين داراي خاصيت ميكروب كشي و استريل كردن ميباشد) اشاره كرد.
همچنين اوزون داراي خاصيت ضد التهابي بوده با بهبود اكسيژن رساني و جريان خون باعث كاهش التهاب و بازسازي بافتها ميشود.

چند كاربرد پزشكي گاز اوزون :

١.استفاده در درمان آرتروز زانو و ديگر مفاصل:اوزون با خاصيت ضد التهابي خود باعث بهبود درد در مفصل شده و همچنين با بهبود اكسيژن رساني و جريان خون باعث جلوگيري از تخريب بيشتر مفصل و كمك به بازسازي و ترميم غضروف مفصلي ميشود.پس دقت كنيد كه اوزون، علاوه بر تسكين درد در آرتروز نقش درمان و عضروف ساز را نيز دارد.
٢.كاهش التهاب و بهبود انواع تاندونيتها،بورسيتها و آسيبهاي اطراف مفاصل
٣.برطرف كردن اسپاسم و گرفتگي عضلات و بهبود عملكرد عضلاني اسكلتي(براي افرادي كه مكررا دچار گرفتگي عضلات وكمر درد هستند).
٤.استفاده جهت زخمهاي ديابتي
توجه داشته باشيد كه اوزون به كار رفته در پزشكي توسط دستگاههاي مخصوص اوزون ساز پزشكي در غلظتهاي مشخص توليد شده و هيچگونه عارضه يا اثر سويي ندارد.

‍ گاز اوزون، با دارا بودن خواص ضد التهابي قوي و همچنين با مكانيسم افزايش اكسيژن رساني و خون رساني در فضاي مفصلي باعث بهبود قابل توجه علايم،جلوگيري از پيشرفت و خوردگي بيشتر و تا حدودي ترميم ميشود.از اين رو امروزه در دنيا اقبال پزشكان براي استفاده از اين گاز به سرعت در حال افزايش است.شايان ذكر است كه اوزون مورد استفاده در پزشكي هيچ گونه عارضه يا اثر سويي در بيمار ندارد.

برای پرسش از دکتر روی لینک مشاوره پزشکی کلیک کنید.

کلینیک درد مهرگان

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.