تفاوت اوزون با كورتون‎ و کاربردهای اوزون تراپی

اوزون كورتون نيست!

اوزون چیست ؟ بسيارى از بيماران از ما در مورد تفاوت اوزون و كورتون سوال ميكنند، مطلب زير به شما كمك مى كند تفاوت اين دو را درك كنيد  و نشان ميدهد كه اوزون به هيچ وجه عوارض كورتون را ندارد .
توجه داشته باشید که اوزون تراپی یا ازن درمانی  – اوزون درمانی یا ازن تراپی همه یک چیز هستند و کلا پایه درمان با گاز اوزن انجام میشود.

اوزون چيست؟

اوزون شكل فعال اتم اكسيژن ميباشد كه در طبيعت در لايه هاي فوقانی جو زمين وجود داشته و براي كره زمين اثر حفاظتي دارد.اما امروزه بشر براي مقاصد گوناگون اوزون را توليد كرده و از آن استفاده ميكند.هم استفاده هاي صنعتي و هم استفاده هاي پزشكي.از جمله استفاده های صنعتی ميتوان به سم زدايي و ميكروب كشي و استريليزاسيون (اوزون در علظتهاي معين داراي خاصيت ميكروب كشي و استريل كردن ميباشد) اشاره كرد.

همچنين اوزون با بهبود اكسيژن رساني و جريان خون باعث كاهش التهاب و بازسازي بافتها میگردد و داراي خاصيت ضد التهابي است
پس از تزریق اوزون شما می توانید  انتظار کاهش درد بلافاصله بعد از انجام تزریق را داشته باشید همچنین با استفاده از این درمان غضروف ها و بافت های شما بازسازی میشوند این درمان می تواند روی زانو و کمر تاثیر بیشتری داشته باشد این درمان باعث بهبودی آسیب دیدگی های مزمن ، بازسازی مفاصل ، بهبودی مفصل ناشی از آسیب دیدگی های ورزشی و بهبودی کلی از درد مفاصل ، ماهیچه ها و عصب ها شود.

از جمله كاربردهای پزشكی گاز اوزون

١.استفاده در درمان آرتروز زانو و ديگر مفاصل:اوزون با خاصيت ضد التهابي خود باعث بهبود درد در مفصل شده و همچنين با بهبود اكسيژن رساني و جريان خون باعث جلوگيري از تخريب بيشتر مفصل و كمك به بازسازي و ترميم غضروف مفصلي ميشود.پس دقت كنيد كه اوزون علاوه بر تسكين درد در آرتروز نقش درمان و عضروف ساز را نيز دارد.
٢.كاهش التهاب و بهبود انواع تاندونيتها،بورسيتها و آسيبهاي اطراف مفاصل
٣.برطرف كردن اسپاسم و گرفتگي عضلات و بهبود عملكرد عضلاني اسكلتي(براي افرادي كه مكررا دچار گرفتگي عضلات وكمر درد هستند).
٤.استفاده جهت  زخمهای ديابتی و درمان زخم حاصل از دیابت و رفع سیاه شدگی عضو دیابتی و حتی جلوگیری از قطع عضو و انگشت سیاه شده .

بهترین درمان دیسک کمر و درد زانو !

پاسخگویی افراد به این روش درمان متفاوت است ؛ اوزون درمانی می تواند در مفاصل، زیرپوست و داخل تاندون ها و ماهیچه ها تزریق شود  اوزون درمانی برای دیسک کمر و درمان کمر درد هم مفید است که بعضی این روش را یک نوع جراحی بسته هم می نامند و در واقع درمان جراحی بسته دیسک کمر به  روش های مختلفی انجام می شود که یکی از آنها ازن درمانی کمر می باشد .

تعداد جلسات و دفعات تزریق اوزون

درشرایط خاص افراد به ۳ تا ۵جلسه برای درمان نیازدارند اکثر افرادیکه تجربه استفاده  از انجام این روش را دارند کاهش درد محسوسی را گزارش میدهند .
سرعت پاسخگویی بدن افراد به این درمان با توجه به فاکتورهای  سن، میزان سلامتی ،مدت ابتلا به بیماری واقداماتی که برای درمان انجام داده اند متفاوت است اما  اکثر افراد با ۳مرتبه انجام این درمان بدون عمل جراحی به بهبودی دست یافته اند.

عوارض اوزون تراپی

توجه داشته باشيد كه اوزون به كار رفته در پزشكي توسط دستگاههاي مخصوص اوزون ساز پزشكي در غلظتهای مشخص توليد شده و هيچگونه عارضه يا اثر سويی ندارد. تا به حال عوارضی از بابت تزریق اوزون به بیماری گزارش نشده و فقط  ممکن است قدری سوزش در ناحیه تزریق حس شود و یا بیمار به تزریق اوزون پاسخ ندهد و نتیجه مطلوب را نگیرد واگر نه ضرری نخواهد داشت .

قیمت و هزینه اوزون درمانی

هزینه و قیمت تزریق گاز اوزون بسته به محلی که تزریق میشود مثلا تزریق اوزن به زانو یا کمر و غیره و همچنین هزینه های پزشک و و مطب وکلینیک متفاوت است اما میانگین هر تزریق بین ۲۰۰ تا ۴۵۰ هزار تومان میباشد.

برای پرسش از دکتر روی لینک مشاوره پزشکی کلیک کنید.

کلینیک درد مهرگان

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.