درمان کمر درد و درد زانو

۱۰ راه کاربردی و آسان برای درمان گردن درد

برای بسیاری از افراد مبتلا به درد مزمن گردن، درمان های معمولی مانند دارو یا ماساژ همیشه کمک کننده نخواهند بود و لازم است برای درمان گردن درد تغییراتی در سبک زندگی خود ایجاد کنند.

در این جا به برخی از بهترین روش های درمان درد گردن اشاره مى کنیم:

١. به اندازه ى کافى آب بنوشید.

دیسک های بین مهره ها در ستون فقرات برای حفظ ارتفاع دیسک و تنظیم یکپارچگى ستون فقرات و کاهش فشار از ستون فقرات نیاز به آب دارند . هر دیسک نخاعی تقریبا ۸۰ درصد آب در هنگام تولد دارد، این نسبت با افزایش سن کاهش می یابد و دیسک تخریب می شود.

با گذشت زمان، نوشیدن آب کافى روزانه می تواند مانع تخریب بیشتر دیسک های گردنی شود که ممکن است درد گردن را کاهش دهد.

نکاتی برای نوشیدن آب بیشتر در طول روز

• یک بطری آب ۱ لیترى در تمام طول روز با خود داشته باشید .
  • مصرف آب را با عادت های روزانه خود ترکیب کنید، به عنوان مثال پس از هر بار مسواک زدن   یک لیوان آب بنوشید .

استفاده از موبایل و گردن درد

٢. مراقب چگونگى استفاده از تلفن همراه خود باشید.

یکی از راه هایى که ممکن است حتی متوجه نشوید که گردن خود را تحت فشار قرار مى دهید، نگه داشتن تلفن در گردن مى باشد. این امر باعث فشار ناخواسته بر روى ستون فقرات گردن می شود.

علاوه بر این، بسیاری از مردم در هنگام پیام دادن گردن خود را براى نگاه کردن به تلفن همراه خم مى کنند .

از گردن درد متعاقب استفاده از تلفن با این نکات اجتناب کنید:

• برای برقراری تماس از یک هدست بلوتوث یا  هندزفرى استفاده کنید.
  • هنگام پیام دادن ، گوشی خود را بالا نگه دارید تا زاویه ی خم شدن گردن خود را کاهش دهید.
  • به گردن خود استراحت دهید و آن را بکشید .

٣. به استخر بروید.

شنا برای درمان گردن درد مناسب است، به ویژه در کاهش التهاب، تسکین درد و کاهش سفتی گردن .

نکاتى جالب :

• تا گردن به داخل استخر بروید و به سادگی گردنتان را به اطراف تکان دهید.
  • به یک استخرى که کاملا گرم است بروید.
  • براى حرکات بیشتر در استخر با پزشک مشورت کنید .

٤. به یک فیزیوتراپیست مراجعه کنید.

به نظر می رسد که فیزیوتراپی به عنوان یک درمان برای کاهش علائم  یک آسیب شناخته شده است. در حالی که این موضوع درست است، فیزیوتراپی برای گردن نیز می تواند منافع دیگری داشته باشد، از قبیل:

• شناسایی علل ثانویه درد
  • آموزش چگونگی کاهش خطر آسیب
  • تقویت نقاط ضعف گردن باتمرینات هدفمند.

٥. از یک صندلی استفاده کنید که گردن را حمایت کند.

حفظ حالت خوب یک راه خوب برای کنترل و درمان درد گردن است. یک بالشتک یا پشت سرى می تواند به حفظ موقعیت ستون فقرات گردن در یک موقعیت خنثی کمک کند، بنابراین از یک صندلی با پشت سرى در دفتر کار خود استفاده کنید .

٦.  از یخ درمانى در نواحى غیر معمول استفاده کنید.

درد گردن ممکن است با سردرد ناخوشایند و بی حسی یا سوزن شدن در پشت سر، گردن، شانه ها و دست ها همراه باشد.

در نواحى مختلف بدن مانند انگشت شست و انگشت اشاره، استخوان پشت گوش و بین دو ابرو برای کمک به بهبود این علائم یخ قرار دهید.

٧. مصرف منیزیم خود را افزایش دهید.

درد گردن اغلب نتیجه ای از فشار یا اسپاسم عضلانی است. افزایش میزان مصرف منیزیم ، ماده ى معدنی که به انقباض و آرام سازی عضلات کمک می کند، می تواند به جلوگیری از این درد کمک کند.

• منیزیم معمولا در میوه ها، سبزیجات، لوبیا، سویا و غلات کامل یافت می شود.
  • منیزیم از طریق حمام با نمک اپسوم یا یک مکمل مشابه به پوست جذب مى شود .
  • روغن منیزیم را به صورت مستقیم پس از حمام آب گرم به پوست هود اعمال کنید .
  • برای جلوگیری از عوارض جانبی، قبل از مصرف مکمل یا روغن با پزشک خود مشورت کنید.

٨. از یک بالش آبى استفاده کنید.

بعضی از بیماران از اثرات خیره کننده بالش های آبى یاد می کنند که به بیماران اجازه می دهد استحکام بالش خود را تعیین کنند. به طور خاص، آب بیشتر برابر با یک بالشتک قوی تر است. آب کمتر یک بالش نرم تر را فراهم می کند.

درمان گردن درد

٩. دارو ها برای درمان گردن درد

داروها می توانند درد گردن و التهاب بافت نرم را کاهش دهند. تسکین درد به شما اجازه می دهد که گردن خود را به آرامی حرکت دهید، بنابراین می توانید تمرینات آسان را شروع کنید و روند بهبودى را شروع کنید.

اگر چه مسکن هاى درد ، آرامبخش های عضلانی و داروهای ضد افسردگی معمولا برای درد گردن مورد استفاده قرار می گیرند، هیچ کدام درمان قطعى نیستند .

مسکن های بدون نسخه

کرم ها یا ژل ها مانند بنگاى که بر روى گردن استعمال مى شود .

استامینوفن، مانند تیلنول، که باعث کاهش درد می شود.

داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی، از جمله ایبوپروفن (مانند ادویل) یا ناپروکسن (مانند آلِوِ)، که می توانند درد و التهاب را کاهش دهند. تمام دستورالعمل های روی برچسب دارو ها را بخوانید و آن ها را دنبال کنید.

مسکن هاى تجویزی

شل کننده های عضلانی که برای درمان درد و اسپاسم های شدید گردن استفاده مى شود .

داروهای ضد درد که برای درمان درد شدید کوتاه مدت (حاد) گردن استفاده می شوند.

داروهای ضد افسردگی که برای درمان درد کردن درازمدت (مزمن) استفاده می شوند.

تزریق کورتیکواستروئید. این روش به ندرت برای درمان گردن درد استفاده می شود. اما ممکن است براى بهبود علائم همراه مانند درد در دست ها استفاده شود .

جراحی بسته دیسک کمر

۱۰٫ روش هاى جراحی برای درمان گردن درد

جراحی به ندرت برای درمان گردن درد لازم است. زمانى ممکن است یک گزینه ى درمانى باشد که :

• آسیب گردن باعث شکستگی یا حرکت غیر طبیعی (بی ثباتی) شود. ممکن است جراحی برای تثبیت ستون فقرات انجام شود و مانع از شکستگی استخوان که موجب بی ثباتی و فلج احتمالی مى شود ،  شود.
  • فشار روی ریشه عصب نخاعی باعث ایجاد بی حسی یا ضعف دست یا پا شود؛
  • درد شدید که برای ماهها طول می کشد
  • از دست رفتن کنترل مثانه یا روده
  • فشار روی ریشه عصب یا نخاع ممکن است به علت مشکلاتی مانند تنگى کانال نخاعی ، آرتریت گردن (اسپوندیلوز گردنی) یا دیسک بیرون زده باشد.

دیسکتومى

در روش دیسکتومی جراح ماده دیسکى را که بر روی ریشه عصب یا نخاع فشار آورده را، خارج مى کند .

جراحی فیوژن مهره هاى گردنى

استخوان های انتخاب شده در گردن به یکدیگر متصل می شوند.

برداشتن فشار از مهره ها

فشار بر روی ریشه های نخاعی یا ستون فقرات با حذف بخش هایی از استخوان یا دیسک کاهش می یابد.

دیسک مصنوعی

در برخی افراد با توجه به صلاحدید پزشک از جایگذاری دیسک مصنوعی به جای جراحی فیوژن استفاده می شود. در این عمل باید بیمار به درستی انتخاب شود و پزشک حاذقی برای این عمل انتخاب شود.

برای پرسش از دکتر روی لینک مشاوره پزشکی کلیک کنید.

کلینیک درد مهرگان | درمان کمر درد و زانو درد

امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید.