تزریق کورتون در اطراف زانو

ارتباط تزریق کورتون با کاهش درد چیست؟

مقاله، ارتباط تزریق کورتون با کاهش درد چیست؟

استفاده از کورتون بصورت تزریق داخل مفصلی یا تزریق اطراف بافتها و تاندونهای آسیب دیده، روشی است که سالیان متمادی بعنوان روش موثری در کاهش درد و التهاب و درمان بیماران مبتلا به دردهای عضلانی اسکلتی کاربرد داشته و دارد.
کورتون بعنوان یک داروی جادویی امروزه در بسیاری از درمانهای پزشکی جایگاه بی رقیبی دارد و بندرت داروهای دیگر توانسته اند جایگزین مناسبی برای درمان با این داروی نه چندان سالم باشند . افزایش فشار خون، بالا رفتن قند خون، ضایعات پوستی، مشکلات قلبی، چشمی و نارسایی غده فوق کلیوی از عوارض استفاده از کورتون می باشد که معمولا در مصرف مزمن این دارو ایجاد می شود.
تلاشهای پزشکی بر یافتن جایگزین های موثر برای این دارو، استفاده از گاز اوزون را بعنوان روشی سالم در درمان دردهای مفصلی و عضلانی مطرح نموده است. استفاده از این گاز در پزشکی از حدود سی سال پیش در درمان بیماریهای مقاوم گوارشی شروع شد و امروزه از این گاز در درمان بسیاری از بیماریها، بهبودی زخمهای مقاوم به درمان و درمان عفونتهای مقاوم استفاده میشود.

تزریق کورتون در اطراف بافت ها

این علائم‌را کاملا جدی بگیرید! التهاب ایجاد شده در شانه باعث درد شدید به همراه محدودیت چرخش شانه و بالا آوردن دست ها میشود.

شانه ها از بهم‌هم‌پیوستن سه استخوان تشکیل میشود و اینها توسط غلافی بهم‌ وصل اند در صورتی که این غلاف خشک و ضخیم شود،علائم فوق را بروز میدهد.

اوایل فرد درد خفیف دارد،به مرور زمان حتی دردهای شبانه نیز به سراغ فرد می آید و در مرحله ی پیشرفته تر ،محدودیت حرکت شانه و بالا آوردن دست ها و عدم‌توانایی به پشت گوش بردن دست ها نمایان میشود.

تزرق کورتون در بافت پوست

درمان های شانه ی یخ زده:

در مراحل اولیه توصیه به مصرف مُسَکِن ها و داروهای ضد التهابی مثل ایبوبروفن و سپس انجام ورزش های مناسب جهت تقویت عضلات و در صورتی که با مصرف داروها علائم برطرف نشد،انجام فیزیوتراپی کمک کننده است.در بسیاری از موارد یکی از موثرترین روش ها “تزریق مستقیم داروی ضد التهابی“به داخل غلاف ضخیم و خشک شده است که باعث کاهش التهاب و درد و باز شدن این خشکی میشود.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم
اسکرول به بالا