روش درمانی RF در پزشکی

روش آر اف و درمان درد کمر و لگن

به این محتوا چه نمره ای می دهید؟

روش آر اف (روش RF) جهت درمان دردهای کمر و التهابات مفاصل ساکروایلیاک (محل اتصال لگن به ستون فقرات) و مفاصل بین مهره های کمری کاربرد دارد.

انجام این روش در اتاق عمل کاملا استریل بدون نیاز به برش پوستی یا خونریزی و بدون نیاز به بیهوشی صورت می گیرد.

مراحل انجام روش RF

1. بیمار ابتدا تمامی زیورآلات و ساعت و سایر اکسسوری هایش را کنار می گذارد. سپس با پوشیدن لباس مخصوص، توسط پرسنل به اتاق عمل منتقل می شود.
  2. قبل از شروع عمل ابتدا برای وی سرم تجویز و تحت مانیتورینگ کامل ضربان قلب، فشار خون و پالس اکسی متری قرار می گیرد.
  3. پزشک جراح بعد از استریل منطقه مد نظر، عمل را تحت دستگاه رادیولوژی یا فلورسکوپ آغاز می کند. تک تک مراحل عمل تحت دستگاه سی آرم بدون بروز آسیب به عصب یا بافت های اطراف انجام می شود.
  4. تحت دستگاه فلورسکوپی یا سی آرم سوزن مخصوص را وارد و از طریق دستگاه آر اف امواجی به نوک سوزن منتقل می شود. سر سوزن گرم و باعث داغی و سوختن عصبی می شود. سپس پیام درد را از کمر و لگن یا حتی گردن به مغز منتقل می کند. در نتیجه این اقدامات دیگر هیچ گونه پیام درد به بیمار منتقل نمی شود.

این پروسه ی درمانی سی الی چهل و پنج دقیقه طول می کشد. بیمار بعد از یک ساعت استراحت در ریکاوری و مانیتورینگ. حس و حرکت اندام هایش را به دست آورده و با پای خود از کلینیک درد مرخص می شود.

مزایای رادیو فرکوئنسی

روش آر اف یا همان رادیو فرکوئنسی باعث کاهش اختلالات عصبی (مانند هدایت سیگنال‌های درد) برای کاهش درد و سایر علائم مرتبط می گردد. تقریباً بالای هشتاد درصد از بیماران انسداد خوبی از عصب مورد نظر پیدا می کنند. وظیفه آر اف، تسکین بخشی از درد تحت کنترل عصب مسدود شده می باشد. گاهی اوقات پس از انسداد یک عصب، مشخص می‌شود که از مناطق دیگر نیز درد وجود دارد.

به بالای صفحه بردن