روش درمانی RF در پزشکی

مراحل روش درمانی RF برای درد کمر و لگن

روش درمانی RF در بیماران با درد های کمری و لگن به چه صورت انجام میشود؟

روش درمانی آر اِف روشی است که در دردهای کمری و التهابات مفاصل ساکروایلیاک(محل اتصال لگن به ستون فقرات) و مفاصل بین‌مهره های کمری که در اثر آرتروز،ضربه و یا التهاب بافتی ایجاد شده،کاربرد دارد.

روش درمان RF برای درد گردن
انجام این روش در اتاق عمل کاملا استریل بدون نیاز به برش پوستی یا خونریزی و بدون نیاز به بیهوشی صورت میگیرد و اما مراحل انجام از صفر تا صد:
  1. بیمار ابتدا تمامی زیورآلات و ساعت و … خارج کرده و لباس اتاق عمل پوشیده و به اتاق عمل توسط پرسنل منتقل میشود.
  2. قبل از شروع عمل ابتدا برای وی سرم لحاظ میشود و تحت مانیتورینگ کامل ضربان قلب ، فشار خون و پالس اکسی متری قرار میگیرد.
  3. پزشک جراح بعد از استریل کردن منطقه ی مد نظر،عمل را تحت دستگاه رادیولوژی یا فلورسکوپ آغاز میکند تا تک تک مراحل عمل تحت دستگاه سی آرم بدون بروز آسیب به عصب یا بافت های اطراف انجام شود.
  4. تحت دستگاه فلورسکوپی یا سی آرم سوزن مخصوص را وارد کرده و از طریق دستگاه آر اِف امواجی به نوک سوزن منتقل میشود که سر سوزن گرم میشود و باعث داغ شدن و سوختن عصبی میشود که پیام درد را از کمر و لگن یا حتی گردن به مغز منتقل میکند. در نتیجه پس از آن هیچ گونه پیام درد منتقل نمشود و بیمار از درد راحت‌ میشود.
روش درمانی RF برای گردن

این پروسه ی درمانی نیم ساعت الی چهل پنج دقیقه طول میکشد و بیمار بعد از یک ساعت استراحت در ریکاوری و مانیتورینگ کامل حس و حرکت اندام ها و تمامی موارد ضروری فرد با پای خود مرخص میشود

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم
اسکرول به بالا