عصب کشی زانو

قبل از توضیح در باره عصب کشی زانو بهتر است بدانیم که برای درمان آرتروز زانو، زمانی که مفصل به شدت تخریب شده، گزینه های درمانی زیادی روی میز وجود ندارد.

درمان ابتدا با دارو درمانی ، کاهش وزن، اصلاح لایف استایل و انجام ‌ورزشهای تقویت عضلات مفصل زانو ‌شروع می شود. و همچنین می شود از تزریق کورتون ، تزریق گاز اوزون ، ژل درمانی ، پی آر پی و … نیز بهره برد. در صورتی که درمان ناموفق باشد توصیه به تعویض مفصل زانو امریست اجتناب ناپذیر.

زمان عصب کشی زانو

حال میخواهیم درباره زمان عصب کشی زانو صحبت کینم. در بسیاری از بیماران ، عمل تعویض مفصل به علت سن بالا، بیماری های زمینه ای و یا داروهایی که بیمار استفاده می کند، ممکن نیست. یا گاهی حتی بعد از تعویض مفصل زانو هم درد به صورت مقاوم باقی می ماند و درمان به شکست می انجامد.

برای این بیماران عصب کشی زانو و کاهش حس درد یکی از بهترین درمانهای انتخابی می باشد.

روند عصب کشی زانو

عصب کشی با تکنیک رادیوفرکوئنسی همچنین می تواند برای کمر درد مزمن، آرتروز مفاصل کمر یا گردن (فاست ها) و دردهای مزمن دیگر استفاده شود. بسیاری از دردهای گردن یا کمر ، با درد ناشی از بیرون زدگی دیسک یا اسپاسم عضله اشتباه می شود که در معاینه توسط پزشک فوق تخصص درد تشخیص داده می شود و درمان اعمال می گردد.

ذکر این ‌مساله بسیار مهم است که بدانیم از بین بردن عصب حسی ناحیه ی دردناک ، به معنی آسیب به حرکت یا حس آن اندام نیست و به هیچ وجه ، هیج اختلالی در حس و حرکت اندام مورد نظر ایجاد نمی شود.

سوالات متداول عصب کشی زانو

نام علمی عصب کشی کمر و گردن و زانو چیست؟

با استفاده از تکنولوژی های جدید تصویر برداری و مهندسی پزشکی نوین ،روشهای جدید و غیر تهاجمی برای درمان بیماریها ابداع شده است. از جمله در دردهای ناشی از آرتروزهای زانو و کمر، می توان توسط رادیوفرکوئنسی عصبی که باعث ایجاد درد میشود را از بین برد تا درد از بین برود.

عصب کشی در درمان دردهای کمر و زانو چیست؟

در مواردی که دردهای بیمار به درمانهای خوراکی، فیزیوتراپی ، و حتی جراحی جواب نمی دهد، یا مواردی که بعد از عمل جراحی تعویض مفصل زانو یا پلاتین گذاری کم بیمار هنوز درد دارد، یا مواردی که بیمار به علت بیماری زمینه ای و سن بالا قادر به جراحی نیست، عصب کشی عصب های حسی این نواحی به کاهش در بیمار کمک بسیاری می کند و کیفیت زندگی او را بسیار تغییر می دهد.

آیا عصب کشی زانو یا عصب کشی کمر باعث فلج شدن نمی شود؟

خیر، در مواردی که با دستگاه رادیوفرکوئنسی عصب کشی انجام می گیرد، اعصاب حرکتی و حسی تحت تاثیر قرار نمی گیرند و فقط به صورت موضعی عصبی که حس درد زانو، کمر یا گردن را تامین می کند، از بین رفته و باعث میشود درد آن ناحیه از بین برود.

با انجام عصب کشی مشکل بیمار حل نمی شود، فقط درد از بین میرود، آیا این کار سلامت بیمار را به خطر نمی اندازد؟

عصب کشی در مواردی انجام می شود که بیمار درد شدید دارد و هیچ راه درمان دیگری وجود ندارد، پس باید از بین دو راه یکی را انتخاب کرد:
۱- درمانی برای بیمار وجود ندارد و بیمار باید همیشه با بیماری خود و با درد ناشی از آن زندگی کند.
۲- درمانی برای بیمار وجود ندارد ولی بیمار می تواند با عصب کشی درد را از بین ببرد.

امتیاز (4.75 / 4)
دیدگاه بگذارید
4 موضوعات نظر
4 پاسخ های موضوع
0 دنبال کنندگان

بیشترین اظهار نظر
داغ ترین نظر ها
6 کسانی که نظر دادند
دکتر نجفیسهیلادکتر نجفیزهرا نادیسپیده آخرین کسانی که نظر دادند
  اشتراک
جدید تر قدیمی تر بیشترین امتیاز
اعلام به من
سهیلا
سهیلا
امتیاز :

اگر از دستگاه رادیوفرکوئنسی برای عصب کشی زانو استفاده بشه، مشکلی برای بدن بوجود نمیاد؟ یا عوارضی نداره؟

دکتر نجفی
Admin
دکتر نجفی

سلام و عرض احترام
در حقیقت تکنیک عصب کشی، از بین بردن عصب های کوچکی است که حس درد مفاصل رو تامین میکنه، پس بعد از عصب کشی فقط درد مفصل کم میشه و مشکل یا عارضه ای ایجاد نمیشه.

زهرا نادی
زهرا نادی
امتیاز :

سلام. چند سال پیش عمل مفصل زانو داشتم ولی الان خیلی درد میکنه. این عصب کشی برای زانو خوب هست یا نباید انجامش بدم؟

سپیده
سپیده
امتیاز :

عصب کشی برای زانو تا چند روز استراحت نیاز دارد؟ یعنی بعد اینکه عمل انجام شد باید استراحت مطلق داشته باشیم؟

زینب فلاحی
زینب فلاحی
امتیاز :

سلام. من زانوم مدت هاست که درد میکنه مخصوصا موقع هایی که چهار زانو روی زمین مینشینم. وقتی میخوام بلند بشم درد وحشتناکی میگیره. میشه لطفا بفرمایید برای این مورد ضرورت عصب کشی زانو وجود دارد یا خیر؟