اثر قرص دارچین بر تسکین درد آرتروز

دارچین به عنوان یک درمان طبیعی برای مقابله با بسیاری از درد ها و بیماری ها و همچنین درمانی خانگی جهت تسکین درد های مفصلی به کار می رود. آرتریت روماتوئید یا التهاب مفصلی یک بیماری خود ایمنی است که در آن سیستم ایمنی بدن به مفاصل حمله ور شده و سبب تخریب بافت استخوانی، تورم، التهاب و در نهایت بروز درد غیر قابل تحمل می شود.

با این حال، مشکلات مفصلی می توانند به دلیل آرتروز نیز بروز دهند. آرتروز به ساییدگی و فرسودگی مفصل در اثر افزایش سن یا کار بیش از حد گفته می شود. در حالی که پزشکان دارو های مسکن را جهت رفع درد مفاصل برای بیماران تجویز می کنند، دارچین رهایش درد را با روشی طبیعی و بدون هر گونه عارضه جانبی برای بیماران به ارمغان می آورد. در این مطلب فواید قرص دارچین برای کاهش و تسکین دردهای آرتروزی بیان شده است.

قرص دارچین

نحوه عملکرد قرص دارچین

التیام بخش مناسب برای درد های مفصلی

ماده شیمیایی سینامالدهید موجود در دارچین التهاب اطراف مفاصل را کاهش می دهد. هنگامی که فرد از التهاب مفصلی رنج می برد احتمالا تجمع پلاکت ها در اطراف مفصل سبب کاهش جریان خون و تولید آراشیدونیک اسید می شود. آراشیدونیک اسید یک اسید چرب التهابی است. سینامالدهید رهایش این اسید را متوقف کرده و با کاهش التهاب موجود در مفاصل، درد را کاهش می دهد.

قرص دارچین

کاهش سرعت فرسایش استخوانی در مفاصل

در موارد التهاب مفصلی، سلول های استئوکلاست با فعالیت بیش از حد خود به استخوان ها آسیب می رسانند. این موضوع سبب کاهش توانایی حرکت، درد و بد شکلی اندامی در بیماران می شود. یک مطالعه در سال 2008 بیان داشت که دارچین می تواند از فعالیت بیش از حد استئوکلاست ها پیشگیری کرده و فرایند از دست رفتن بافت استخوانی را به تاخیر اندازد.

پیشگیری از آسیب بافتی در مفاصل

سلول های سیستم ایمنی بدن در هنگام حمله به مفاصل، به بافت های مسئول حفظ ایمنی و تحرک مفاصل نیز آسیب می رسانند. دارچین به دلیل دارا بودن ویژگی های ضد التهابی خود حمله سلول های سیستم ایمنی به این بافت ها را سرکوب کرده و بروز علائم التهاب مفصل را به تاخیر می اندازد.

نحوه عملکرد قرص دارچین

دوز مصرف قر ص دارچین

چه تعداد کپسول دارچین می توان مصرف کرد؟ تاکنون هیچ مقدار مشخصی برای مصرف دارچین در نظر گرفته نشده است. توصیه استاندارد برای مقدار مصرف دارچین روزانه 2 تا 4 گرم یهنی در حدود 0.5 تا 1 قاشق چای خوری پودر دارچین است. در برخی مطالعات، مقادیر بیشتر (حداکثر 6 گرم) نیز به صورت ایمن مصرف شده اند. با این حال، مصرف مقادیر بیشتر نیز می تواند خطرناک بوده و توصیه نمی شود.

دوز مصرف قر ص دارچین

طبق یک مطالعه در سال 2016، مقدار دارچین مصرفی برای افراد مبتلا به دیابت یا مقاومت به انسولین معمولا از 120 تا 6000 میلی گرم در روز متغییر بود. در مصرف دارچین باید توجه داشت که مقدار کومارین مصرفی از 0.1 میلی گرم بر هر کیلوگرم وزن بدن بیشتر نشود. کومارین یک ماده شیمیایی موجود در دارچین است که مصرف بیش از حد آن می تواند سبب مسمومیت شود. سیلان نوعی از دارچین است که کمترین مقدار کومارین را در خود جای داده است.

داروی دیکلوفناک

دیکلوفناک دارویی است که التهاب و درد را کاهش می دهد. این دارو برای درمان درد و همچنین مشکلات مفاصل، عضلات و استخوان ها استفاده می شود. مانند آرتریت روماتوئید، آرتروز و نقرس، پیچ خوردگی و کشیدگی عضلات و رباط ها، کمر درد، اسپوندیلیت آنکیلوزان – که باعث التهاب ستون فقرات و سایر قسمت های بدن می شود و ….

زمان و نحوه مصرف قرص دارچین

کپسول دارچین را می توان به صورت روزانه و به همراه وعده های غذایی حاوی کربوهیدرات (قند) مصرف کرد. دارچین سیلان به دلیل داشتن مقادیر کمتر کومارین، بیشتر در مکمل های غذایی استفاده می شود. البته، نیازی نیست که دارچین حتما به صورت مکمل یا کپسول مصرف شود. دارچین را می توان به صورت یک ادویه در مواردی همچون قهوه و دستور های پخت غذا به کار برد. علاوه بر این، پوست درخت دارچین در تهیه چای دارچینی نیز استفاده شده و عوارض احتمالی کمتری نسبت به عصاره یا کپسول دارچین ایجاد می کند.

نحوه مصرف قرص دارچین

با این که کپسول های دارچین حاوی مزایای بسیار خوبی هستند اما متخصصان پزشکی به افراد مبتلا به سندرم متابولیک، کلسترول خون بالا و غیره توصیه می کنند که علاوه بر مصرف دارچین، یک رژیم غذایی و سبک زندگی سالم داشته و از توصیه های پزشک پیروی کنند.

خطرات و عوارض جانبی قرص دارچین

عوارض جانبی مصرف کپسول های دارچین چیست؟ آیا مصرف بیش از حد دارچین می تواند مضر باشد؟

با این که احتمال بروز عوارض نامطلوب در اثر مصرف دارچین کم است اما مصرف مقادیر غلیظ این ادویه می تواند سبب بروز برخی عوارض جانبی شود. از جمله این عوارض می توان به تحریک لب ها و دهان، قرمزی پوست، سو هاضمه، افت قند خون، بروز واکنش های حساسیتی در برخی افراد و آسیب احتمالی به کبد در صورت مصرف مقادیر بسیار زیاد اشاره کرد.

عوارض جانبی قرص دارچین

چه دارو هایی با دارچین تداخل دارند؟

کپسول های دارچین توانایی تغییر سطح قند خون را داشته و به همین دلیل نباید بدون نظارت پزشک و یا به همراه دارو های دیابت مصرف شوند. کپسول های دارچین می توانند با دارو های قلبی، رقیق کننده خون و آنتی بیوتیک نیز تداخل داشته باشند. افرادی که از مشکلات انعقادی خون رنج می برند باید قبل از مصرف مکمل های دارچین با پزشک مشورت کنند. به دلیل عدم وجود شواهد علمی کافی، مصرف کپسول های دارچین به زنان باردار و شیر ده توصیه نمی شود.

کلینیک درد مهرگان | درمان کمر درد و زانو درد

محبوب‌ترین مقالات