تفاوت اوزون تراپی با تزریق كورتون‎

باید بدانید اوزون کورتون نیست! بسیارى از بیماران از ما در مورد تفاوت اوزون و کورتون سوال میکنند.

مطلب زیر به شما کمک مى کند تفاوت این دو را درک کنید و نشان میدهد که اوزون به هیچ وجه عوارض کورتون را ندارد.

در مواردی که ساییدگی مفاصل بدن (آرتروز) در مفاصل زانو ، شانه و… باعث ایجاد درد و ناراحتی میشود میتوان از تزریق داخل این مفاصل برای کاهش درد بهره گرفت.

از جمله مواردی که در تزریق داخل مفصل به کار میرود میتوان به کورتون، پی آر پی ، ژل ، گاز اوزون و …. اشاره کرد. کورتون باعث کاهش التهاب و به دنبال آن کاهش درد می گردد، اما تزریق پی در پی آن باعث تخریب بیشتر مفصل ، پوکی استخوان و عوارض سیستمیک دیگر می شود.

اما گاز اوزون بر خلاف کورتون ها با توجه به خواص آنژیوژنز (رگ سازی) علاوه بر کاهش التهاب و درد میتواند باعث ترمیم مجدد مفصل و بهبود آسیب ایجاد شده گردد.

بهتر است قبل از تزریق هر گونه موادی به داخل مفصل با پزشک‌متخصص مشورت کرد‌ و بهترین روش را برای درمان به کار برد.

توجه داشته باشید که اوزون تراپی یا ازن درمانی  همه یک چیز هستند و کلا پایه درمان با گاز اوزن انجام میشود.

اوزون چیست؟

اوزون شکل فعال اتم اکسیژن میباشد که در طبیعت در لایه های فوقانی جو زمین وجود داشته و برای کره زمین اثر حفاظتی دارد. اما امروزه بشر برای مقاصد گوناگون اوزون را تولید کرده و از آن استفاده میکند. هم استفاده های صنعتی و هم استفاده های پزشکی. از جمله استفاده های صنعتی میتوان به سم زدایی و میکروب کشی و استریلیزاسیون (اوزون در غلظت های معین دارای خاصیت میکروب کشی و استریل کردن میباشد) اشاره کرد.

همچنین اوزون با بهبود اکسیژن رسانی و جریان خون باعث کاهش التهاب و بازسازی بافتها میگردد و دارای خاصیت ضد التهابی است

پس از تزریق اوزون شما می توانید  انتظار کاهش درد بلافاصله بعد از انجام تزریق را داشته باشید همچنین با استفاده از این درمان غضروف ها و بافت های شما بازسازی میشوند این درمان می تواند روی زانو و کمر تاثیر بیشتری داشته باشد این درمان باعث بهبودی آسیب دیدگی های مزمن ، بازسازی مفاصل ، بهبودی مفصل ناشی از آسیب دیدگی های ورزشی و بهبودی کلی از درد مفاصل ، ماهیچه ها و عصب ها شود.

از جمله کاربردهای پزشکی گاز اوزون

١.استفاده در درمان آرتروز زانو و دیگر مفاصل: اوزون با خاصیت ضد التهابی خود باعث بهبود درد در مفصل شده و همچنین با بهبود اکسیژن رسانی و جریان خون باعث جلوگیری از تخریب بیشتر مفصل و کمک به بازسازی و ترمیم غضروف مفصلی میشود.پس دقت کنید که اوزون علاوه بر تسکین درد در آرتروز نقش درمان و عضروف ساز را نیز دارد.

٢.کاهش التهاب و بهبود انواع تاندونیتها،بورسیتها و آسیبهای اطراف مفاصل

٣.برطرف کردن اسپاسم و گرفتگی عضلات و بهبود عملکرد عضلانی اسکلتی(برای افرادی که مکررا دچار گرفتگی عضلات وکمر درد هستند).

٤.استفاده جهت  زخمهای دیابتی و درمان زخم حاصل از دیابت و رفع سیاه شدگی عضو دیابتی و حتی جلوگیری از قطع عضو و انگشت سیاه شده .

بهترین درمان دیسک کمر و درد زانو !

پاسخگویی افراد به این روش درمان متفاوت است ؛ اوزون درمانی می تواند در مفاصل، زیرپوست و داخل تاندون ها و ماهیچه ها تزریق شود  اوزون درمانی برای دیسک کمر و درمان کمر درد هم مفید است که بعضی این روش را یک نوع جراحی بسته هم می نامند و در واقع درمان جراحی بسته دیسک کمر به  روش های مختلفی انجام می شود که یکی از آنها ازن درمانی کمر می باشد .

تعداد جلسات و دفعات اوزون تراپی

درشرایط خاص افراد به ۳ تا ۵ جلسه برای درمان نیازدارند اکثر افرادیکه تجربه استفاده  از انجام این روش را دارند کاهش درد محسوسی را گزارش میدهند .

سرعت پاسخگویی بدن افراد به این درمان با توجه به فاکتورهای  سن، میزان سلامتی ،مدت ابتلا به بیماری واقداماتی که برای درمان انجام داده اند متفاوت است اما  اکثر افراد با ۳ مرتبه انجام این درمان بدون عمل جراحی به بهبودی دست یافته اند.

عوارض اوزون تراپی

توجه داشته باشید که اوزون به کار رفته در پزشکی توسط دستگاههای مخصوص اوزون ساز پزشکی در غلظتهای مشخص تولید شده و هیچگونه عارضه یا اثر سویی ندارد. تا به حال عوارضی از بابت تزریق اوزون به بیماری گزارش نشده و فقط  ممکن است قدری سوزش در ناحیه تزریق حس شود و یا بیمار به تزریق اوزون پاسخ ندهد و نتیجه مطلوب را نگیرد و اگر نه ضرری نخواهد داشت .

قیمت و هزینه اوزون تراپی

هزینه و قیمت تزریق گاز اوزون بسته به محلی که تزریق میشود مثلا تزریق اوزن به زانو یا کمر و غیره و همچنین هزینه های پزشک و و مطب وکلینیک متفاوت است اما میانگین هر تزریق بین 200 تا 450 هزار تومان میباشد.

برای پرسش از دکتر روی لینک مشاوره پزشکی کلیک کنید.

کلینیک درد مهرگان | درمان کمر درد و زانو درد

تفاوت اوزون تراپی با تزریق كورتون‎