سندرم آرنج‌ تنیس بازان

این سندرم ، درد شدید قسمت خارجی دست ، در‌محل آرنج و روی دست وساعد است که با کمترین و ساده ترین روش های درمانی معالجه میشود. این بیماری مرتبط به تادون و عضلات آرنج‌می‌باشد به طوری که عضله روی دست متصل به استخوان آرنج و تاندون میباشد و با استفاده مداوم از بازو و دست و انجام حرکات تکراری و کششی شدید باعث ایجاد التهاب و حتی پارگی های مختصر در آرنج‌می شود. در‌پی‌این آسیب فرد دچار درد شدید روی دست و ساعد و حتی قادر به بلند کردن اجسام نیز نمیباشند.

🔴عواملی که باعث سندرم آرنج تنیس بازان می شود؟

1. فعالیت هایی که باعث ایجاد فشار و کشش روی تاندون آرنجتان می شود مثل تنیس ، بدمینتون
  2. فعالیت هایی که زمان بر هست و حرکت تکراری باید انجام‌شود مثل بریدن درخت، نقاشی کردن و نجاری
  3. نواختن برخی ساز های موسیقی که به آرنج و عضلات ساعد فشار زیادی وارد می شود.

⚠️علائم‌ سندرم‌ آرنج‌ تنیس‌ بازان:

1. درد شدید و مداوم روی دست و ساعد
  2. درد شدید با بلند کردن اجسام
  3. التهاب در مفصل آرنج
  4. حس درد شدید حتی با لمس‌عضله ی روی دست

⚪️درمان سندرم آرنج تنیس بازان:

1. استفاده از مُسَکِن ها مثل ایبوبروفن و ناپروکسن
  2. انجام ورزش های کششی
  3. فیزیوتراپی
  4. در‌موارد حاد پس‌از طولانی‌مدت، تزریق مستقیم‌دارو های ضد التهاب توسط پزشک‌متخصص

درد كشيدن طبيعي نيست! حتي اگر به آن عادت كنيم!

در كلينيك درد مهرگان متخصصين درد، فوق تخصص درمان درد، طب فيزيكي و توانبخشي، اورتوپد و جراح مفاصل، متخصص جراحي مغز و اعصاب و ستون فقرات، فوق تخصص روماتولوژي حضور داشته و در حال ارائه خدمات به مراجعين محترم ميباشند.

“كلينيك درد مهرگان”

با عضویت در کانال کلینیک درد، روزانه از دانستنی های پیشگیری و درمان درد برخوردار شوید

سندرم آرنج‌ تنیس بازان