گام های اولیه برای جلوگیری از تشدید و پیشرفت کمر درد

۱. در ابتدا قبل از هر کاری گذاشتن‌کیسه آب گرم تا حدی التهاب و درد ناحیه کمر را کم‌میکند و حتی دوش آب گرم در مواردی که به غیر از کمر درد، درد مفاصل نقاط مختلف بدن دارید، میتواند آرام کننده باشد.

۲. در فیزیوتراپی با انجام ورزش های کششی و انجام لیزر های کم توان، التهاب موضعی فرد در کمر‌بسیار کم‌میشود و با ورزش های کششی ، به تقویت عضلات کمری کمک می شود و در نتیجه درد فرد کمتر‌می شود.

۳. یکی از روش های بسیار‌خوب و ساده ، آب درمانی و فقط راه رفتن در آب ولرم (نه آب سرد نه آب خیلی گرم) است به طوری که فرد تا بالای سینه توی آب باشد و توی آب (استخر) به سمت جلو (نه جهات دیگر) راه برود. این روش باعث کاهش وزن و فشار وارده به ستون فقرات فرد و تقویت عضلات کمری می شود .

۴. در‌مواردی که فرد دچار کمر درد شده ، بستن کمر با کمربند های مناسب تا حدی به ستون فقرات فرد کمک کننده است که نوع و مدل آن را پزشک جراح مغز و اعصاب تجویز میکند.

۵. استراحت به میزان کافی ، عدم‌فعالیت های سنگین ورزشی و عدم‌بلند کردن یا جابجا کردن اجسام حتی سبک بسیار کمک کننده است.

۶. کاهش وزن در روند کمر درد و پیشرفت درد های کمری بسیار موثر می باشد.لذا تا جای ممکن فرد باید با رژیم های غذایی‌مناسب و در صورت توانایی ، با انجام ورزش های صحیح و مناسب وزن خود را پایین بیاورد.

و اما هیچگاه درد طبیعی نیست در نتیجه در صورت هر گونه بروز مواردی مثل:

• کمر درد شدید یا کمر درد مزمن شده
  • گرفتگی عضلات کمری و پاها
  • حس سنگینی پاها
  • کاهش توانایی در راه رفتن
  • خواب رفتگی پاها و حس گز‌گز شدن آن ها
  • بی حسی انگشتان پاها

باید به پزشک جراح مغز و اعصاب و متخصص درد مراجعه باید کرد… چرا که با وجود علائم فوق در ‌فرد حتما باید کمر وی از لحاظ سلامت مهره ها ، دیسک های بین مهره ایی‌کمر و اعصاب نخاعی بررسی شود تا بتوان علت درد کمر را پیدا ، درمان صحیح و درستی برای وی شروع کرد.
در کلینیک درد مِهرِگان بیمار به طور کامل مورد بررسی و معاینه توسط “جراح مغز و اعصاب” ، “فلوشیپ درد” و “متخصص طب فیزیکی” قرار میگیرد و درمان مناسب برای وی لحاظ میشود.

در این رابطه بخوانید: همه آنچه درباره کمردرد باید بدانید

درد كشيدن طبيعي نيست! حتي اگر به آن عادت كنيم!

در كلينيك درد مهرگان متخصصين درد، فوق تخصص درمان درد، طب فيزيكي و توانبخشي، اورتوپد و جراح مفاصل، متخصص جراحي مغز و اعصاب و ستون فقرات، فوق تخصص روماتولوژي حضور داشته و در حال ارائه خدمات به مراجعين محترم ميباشند.

“كلينيك درد مهرگان”

با عضویت در کانال کلینیک درد، روزانه از دانستنی های پیشگیری و درمان درد برخوردار شوید

گام های اولیه برای جلوگیری از تشدید و پیشرفت کمر درد