⚠️ تفاوت آرتریت روماتویید وآرتروز زانو

🔴 آرتریت روماتوئید بیماری خودایمنی است که در آن ، مفاصل و سایر ارگان های بدن مورد حمله ی سلول های ایمنی بدن قرار میگیرند در حالی که در حالت طبیعی سیستم‌ایمنی بدن را از عوامل خارجی مثل باکتری ها و ویروس ها و … محافظت میکند ولی در بیماری های خود ایمنی این سیستم‌ایمنی بیش از حد فعالیت میکند و سلول های خودی هم مورد حمله قرار میدهد. سلول های دفاعی بدن به مفاصل می روند و به مرور زمان با التهابی که به وجود می آورد مفاصل را از بین می برند.

🔴 آرتروز زانو ، بیماری ایی وابسته به سن افراد است که در آن غضروف زانو به علت افزایش سن ، افزایش وزن و فشار مضاعف روز زانوها و حتی ضربه نیز ساییده و خورده میشود و کم کم با تخریب این مفاصل استخوان ها بهم نزدیک و نزدیک تر می شود و درد زانوها و التهاب و محدودیت در خم و راست کردن زانوها شروع می شود.

🆘️ در کلینیک درد مِهرگان چه بیمارانی که دچار آرتریت روماتوئید هستند و چه بیمارانی که دچار آرتروز زانو (از خفیف تا شدید) هستند توسط متخصصین مربوطه در کلینیک درد مِهرِگان به طور کامل معینه ، تشخیص و درمان می شوند که روند های درمانی هر فرد با توجه به شرایط خاص وی طبق صلاح دید و نظر‌متخصصین متفاوت خواهد بود.

درد كشيدن طبيعي نيست! حتي اگر به آن عادت كنيم!

در كلينيك درد مهرگان متخصصين درد، فوق تخصص درمان درد، طب فيزيكي و توانبخشي، اورتوپد و جراح مفاصل، متخصص جراحي مغز و اعصاب و ستون فقرات، فوق تخصص روماتولوژي حضور داشته و در حال ارائه خدمات به مراجعين محترم ميباشند.

“كلينيك درد مهرگان”

با عضویت در کانال کلینیک درد، روزانه از دانستنی های پیشگیری و درمان درد برخوردار شوید

دیدگاه بگذارید
  اشتراک