❄️شانه یخ زده (Frozen shoulder) چیست؟

اگر شما در شانه هایتان درد ، تورم و التهاب دارید و نمیتوانید به راحتی دست خود را به هر جهت بچرخانید قطعا بی علت نیست ! این معضل آهسته آهسته شروع میشود ، با درد شدید شانه همراه است و به صورت پیشرونده درد شدید میشود و بعد از بین‌میرود که زمان این روند بین یک سال تا حتی سی سال می‌باشد.
سر شانه ها سه تا استخوان به هم رسیده و توسط غلافی به هم‌متصل شده اند در صورتی که این غلاف ضخیم و خشک شود ، با التهاب شدید مفصل ، محدودیت در حرکت و درد شدید همراه است.

مراحل این بیماری

این بیماری مراحل خودش را دارد و در هر مرحله ایی علائم‌متفاوت است

• مرحله اول : ممکن است فرد به محض حرکت دست درد خفیف و یا شدید اما ناگهانی در شانه ی خود حس کند
  • مرحله دوم:درد های مزمن‌خفیف که گاهی در شب حین خواب تشدید و حاد میشود.
  • مرحله سوم:میزان محدوده ی حرکتی دست فرد روز به روز محدود تر می شود و با درد همراه می شود.
  • مرحله چهارم: علائم نمایان شده بین شش ماه تا دو سال ادامه پیدا میکند

❌ روش تشخیص شانه ی یخ زده:

بیمار توسط‌پزشک‌متخصص معاینه می شود و پزشک با دستور انجام یک‌سری حرکت توسط خود فرد ، میزان و شدت بیماری را بررسی‌میکند و متخصص درمان مخصوص را با توجع به صلاح دید خود ، شروع میکند.

💉روش های درمانی شانه ی یخ زده:

مُسَکِن ها و داروهای ضد التهابی : ایبوبروفن و آسپرین
فیزیوتراپی : جهت تقویت عضلات و انجام ورزش های کششی مناسب در صورتی که با مصرف مُسَکن و داروهای ضد التهاب خوراکی علائم ها بهبود پیدا نکرد ،انجام فیزیوتراپی بسیار کمک کننده است.
تزریق مستقیم داروی ضد التهابی:باعث کاهش التهاب و درد در ناحیه میشود.
جراحی :در صورتی که هیچ کدام از موارد فوق جواب نداد و هیچ فرقی در بیمار و دردش رخ نداد، به عمل جراحی رو می آوریم البته ناگفته نماند که در‌موارد خیلی خیلی “نادر” بیمار نیازمند جراحی به صلاح دید متخصص خود می شود.

🆘️در کلینیک درد مِهرگان بیماران توسط‌ متخصص طب فیزیکی و یا جراح ارتوپد معاینه میشوند و با توجه به علائم و شرایط هر فرد متخصصین ما درمان مناسب را لحاظ میکنند.

درد كشيدن طبيعي نيست! حتي اگر به آن عادت كنيم!

در كلينيك درد مهرگان متخصصين درد، فوق تخصص درمان درد، طب فيزيكي و توانبخشي، اورتوپد و جراح مفاصل، متخصص جراحي مغز و اعصاب و ستون فقرات، فوق تخصص روماتولوژي حضور داشته و در حال ارائه خدمات به مراجعين محترم ميباشند.

“كلينيك درد مهرگان”

با عضویت در کانال کلینیک درد، روزانه از دانستنی های پیشگیری و درمان درد برخوردار شوید

❄️شانه یخ زده (Frozen shoulder) چیست؟