مفاصل ساکروایلیاک چیست و درد های آن‌چگونه است؟

شاید تابحال اسم مفاصل ساکروایلیاک را نشنیده باشید و اصلا ندانید محل آنها کجا است و چقدر نقش مهمی در حرکات روزانه و انجام فعالیت های‌مختلف دارند.
ما دو مفصل ساکروایلیاک داریم که استخوان لگن را به دو قسمت انتهایی ستون فقراتتان متصل میکنند. اکثر مفاصل مثل مفصل زانوها و مفصل لگن محدوده ی حرکتی وسیعی دارند اما این مفاصل حرکت بسیار کم‌و محدودی دارند که وظیفه ی ثابت نگه داشتن بدن ,حمایت لگنتان ,کمک به انتقال وزن بالاتنه به پاها ونقش ضربه گیرنده ی بدن در حین راه رفتن و دویدن را دارند.

❌❌ عوامل آسیب زننده و شروع درد در‌مفاصل ساکروایلیاک:

1. تصادفات و زمین افتادن
  2. آسیب در حین ورزش مثل تکل های فوتبال
  3. آسیب و تحمیل فشار بیش از حد به این مفاصل مثل دویدن در طی زمان طولانی
  4. سن بالا
  5. کوتاه بودن یکی از پاها
  6. آسیب نخاعی
  7. اسکولیوزیس(خم بودن بیش از حد ستون فقرات)
  8. عمل های جراحی مهره های کمری و ستون فقرات
  9. بارداری و زایمان طبیعی

❌⚠️علائم هشدار دهنده ی التهاب مفاصل ساکروایلیاک:

1. از علامت اصلی آسیب به مفاصل ساکروایلیاک، درد شدید است. این درد در پایین کمر، باسن و پشت پاها منتشر میشود.
  2. دردهای ناشی از التهاب این مفاصل معمولا در یک طرف از کمر و لگن ، خود را نشان‌میدهد نه در دو طرف لگن.
  3. درد های کمری و لگن و پاها علل متعدد دارد در نتیجه با مراجعه به پزشک‌متخصص میتوان علت اصلی آن‌را پی‌برد و با تجویز پزشک‌درمان مناسب را شروع کرد.

در کلینیک درد مِهرِگان ، بیمارانی که علائم درد کمر و درد لگن و سایر درد های مشابه را دارند میتوانند با مراجعه به پزشک متخصص درد و جراحان ستون فقرات ، توسط پزشکان معاینه و بررسی شوند و با صلاح دید پزشک ، درمان مناسب و صحیح را شروع کنند.

درد كشيدن طبيعي نيست! حتي اگر به آن عادت كنيم!

در كلينيك درد مهرگان متخصصين درد، فوق تخصص درمان درد، طب فيزيكي و توانبخشي، اورتوپد و جراح مفاصل، متخصص جراحي مغز و اعصاب و ستون فقرات، فوق تخصص روماتولوژي حضور داشته و در حال ارائه خدمات به مراجعين محترم ميباشند.

“كلينيك درد مهرگان”

با عضویت در کانال کلینیک درد، روزانه از دانستنی های پیشگیری و درمان درد برخوردار شوید

مفاصل ساکروایلیاک چیست و درد های آن‌چگونه است؟