اوزون چگونه روی زانوها اثر می کند؟

گاز اوزون در حقیقیت گاز اکسژن غیر فعال است که در طب و پزشکی و درمان بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار میگیرد.
یکی‌از کاربرد های وسیع این گاز در درمان درد های مفصلی مثل التهاب مفاصل زانوها و آرتروز، التهاب دیسک های کمری، التهاب مفاصل شانه و آرنج و مچ دست ها و … می‌باشد.

💉چگونگی‌عملکرد گاز اوزون

با تزریق گاز اوزون به داخل مفاصل مد نظر مثل زانوها در آرتروز زانو، این گاز غیر فعال به صورت فعال در‌می آید و در تماس با مفاصل قرار میگیرد و خاصیت و اثر‌ خود را میگذارد.

از جمله خواص این گاز خاصیت ضد التهابی و ضد درد است و از طرفی باعث افزایش خون رسانی به مفصل می شود. همین افزایش خون رسانی، افزایش مواد مورد نیاز مفاصل را به همراه دارد که باعث می شود مفاصل بتوانند به مقدار کمی غضروف سازی کنند و التهاب و زخم های ایجاد شده را تا حدی ‌جبران کنند.

ناگفته نماند برخلاف اثرات مخرب کورتون های مکرر، تزریق گاز اوزون به داخل مفاصل “هیچ‌گونه” اثرات زیان آور همچون پوکی استخوان ها، اثرات تخریبی روی کلیه ها، شکستگی استخوان، چاقی و یا حتی عفونت ندارد بلکه خود گاز اوزون خاصیت ضد عفونی کنندگی هم دارد. مقایسه اوزون تراپی با تزریق کورتون

✅چگونگی تزریق گاز اوزون به داخل مفصل

در بیمارانی‌که آرتروز زانو دارند و نیازمند تزریق گاز اوزون به داخل مفاصل هستند، ابتدا پزشک پوست روی مفصل را ضد عفونی‌ می کند و بعد با سرنگ و سوزن معمولی به داخل مفصل میرود (بر خلاف باور عمومی هیچ سوزنی داخل استخوان نمیشود!) و پس از تزریق‌ ماده ی بی حسی، به هر زانو میزان ده سی سی گاز اوزون بدون هیچ درد و مشکل خاصی تزریق میکند.

دیدگاه بگذارید
  اشتراک