چرا انگشتان دست خواب میرود و گز‌گز‌ میکند؟

در بسیاری از افراد خواب رفتن انگشتان دست، گز گز‌ مور مور شدن آن ها، ضعف انگشتان دست و بی حسی آن ها اولین تشخیص در تنگی‌ کانال کارپال یا سندرم‌کانال کارپال می باشد ولی باز هم‌ این تشخیص قطعی نیست.

سندرم تونل یا کانال کارپال در اثر وارد کردن فشار به عصب میانی دست که مسئول عصب رسانی حس انگشتان دست است، ایجاد می شود. وقتی این عصب از مچ دست به سمت انگشتان رد میشود از تونل یا کانالی رد میشود که به آن کارپال میگویند و در اثر تنگ شدن این کانال به این عصب فشار وارد می شود.

علائم تنگی کانال کارپال و ایجاد فشار به عصب میانی

1. حس خواب رفتگی انگشتان
  2. گز‌گز انگشتان و درد شدید از مچ دست تا شانه ها
  3. حس برق گرفتگی در انگشتان دست ها
  4. .در موارد شدید کاهش توانایی و قدرت دست برای حمل اجسام
  5. در موارد شدید حتی عدم‌توانایی در بستن بند کفش ها و بستن دکمه ی لباس

راه های درمان

در صورت نمایان شدن این علائم در بدن، فرد باید بلافاصله به پزشک متخصص مراجعه کند و پزشک بعد از انجام راه های تشخیصی از جمله نوار عصب عضله، میتواند با تزریق و یا در موارد شدید انجام عمل جراحی سرپایی فرد را درمان کند.

در این عمل سرپایی طی ده دقیقه ،این عصب گیر افتاده در غلاف را پزشک آزاد میکند در حالی که این عمل نیاز به هیچ گونه بیهوشی و استراحت بعد از عمل‌هم ندارد.

در کلینیک درد مهرگان پزشکان متخصص ما، عمل سرپایی تونل کارپال را در اتاق عمل کاملا مجهز کلینیک مهرگان انجام‌میدهند و بیمار همان روز با پای خود نیم‌ ساعت بعد از عمل‌ از ریکاوری مرخص می شود.

درد كشيدن طبيعي نيست! حتي اگر به آن عادت كنيم!

در كلينيك درد مهرگان متخصصين درد، فوق تخصص درمان درد، طب فيزيكي و توانبخشي، اورتوپد و جراح مفاصل، متخصص جراحي مغز و اعصاب و ستون فقرات، فوق تخصص روماتولوژي حضور داشته و در حال ارائه خدمات به مراجعين محترم ميباشند.

“كلينيك درد مهرگان”

با عضویت در کانال کلینیک درد، روزانه از دانستنی های پیشگیری و درمان درد برخوردار شوید

چرا انگشتان دست خواب میرود و گز‌گز‌ میکند؟