تزریق ژل هیالورونیک اسید در درمان آرتروز زانو

درمان قطعی برای آرتروز زانو وجود ندارد ولی راه هایی وجود دارد که درد بیماران مبتلا به آرتروز زانو را کم نماید.

در مراحل اولیه آرتروز می توان با روش های درمانی و دارویی در کنار انجام ورزش هایی برای تقویت عضلات زانوها به کم کردن درد زانوها کمک نمود.

در مراحل بعدتر میتوان با تزریق به روش های گوناگون من جمله تزریق گاز اوزون به داخل مفصل زانوها غضروف های تخریب و آسیب دیده را تا حدی ترمیم کرد در کنار این تزریقات حتما فیزیوتراپی و ورزشهای تقویتی عضلات زانو ها الزامی می باشد.

یکی دیگر از روش های درمانی  می باشد. در این روش یک ژل غلیظ حاوی اسید هیالورونیک در داخل مفصل تزریق می گردد. اسید هیالورونیک به طور طبیعی در مایع مفصلی وجود دارد.این مایع کار لغزندگی سطوح مفصل بر روی یکدیگر و کم کردن فشار بر روی غضروف مفصل را انجام می دهد.

این ژل می تواند باعث کم کردن درد در بیماران دچار آرتروز مفاصل گردد ولی در کنار این روش و یا هر روش تزریقی دیگری حتما باید ورزش های جهت تقویت عضلات صورت بگیرد.

در کلینیک درد مهرگان ، بیماران ابتدا مورد معاینه کامل‌پزشک متخصص قرار میگیرند و بعد با توجه به میزان و درجه ی آرتروز زانوها، انجام‌ روش های مختلق درمانی از جمله تزریق گاز اوزن ، ژل هیالورونیک‌ اسید‌ و سایر روش های درمانی‌ لحاظ‌می شود.

درد كشيدن طبيعي نيست! حتي اگر به آن عادت كنيم!

در كلينيك درد مهرگان متخصصين درد، فوق تخصص درمان درد، طب فيزيكي و توانبخشي، اورتوپد و جراح مفاصل، متخصص جراحي مغز و اعصاب و ستون فقرات، فوق تخصص روماتولوژي حضور داشته و در حال ارائه خدمات به مراجعين محترم ميباشند.

“كلينيك درد مهرگان”

با عضویت در کانال کلینیک درد، روزانه از دانستنی های پیشگیری و درمان درد برخوردار شوید

دیدگاه بگذارید
  اشتراک