شکستگی مهره های کمر با تزریق سیمان از طریق سوزن

شکستگی مهره های کمر با تزریق سیمان از طریق سوزن و بدون بیهوشی ممکن است ! اما چطور ؟

یکی از مشکلات افراد مسن ابتلا به پوکی استخوان و مهره ها است. این شکستگی ها معمولا بدون وارد شدن ضربه شدید و در حین انجام کارهای روزمره ایجاد می شود و تنها علامت آن کمردرد است. با عمل ورتبروپلاستی Vertebroplasty میتوان بعد از شکسته شدن مهره مجددا آن را با تزریق سیمان ترمیم کرد و درد ناشی از شکستگی را از بین برد.

عمل ورتبراپلاستی، عمل غیر تهاجمی و کوچکی است که تحت دستگاه رادیولوژی (سی آرم) انجام‌میشود و در طی آن مریض به روی شکم روی تخت اتاق عمل خوابیده و جراح سوزن بلندی را به کمر‌ بیمار تخت دستگاه سی آرم وارد میکند و بعد خاصی را که به آن مایعی که سیمان استخوانی میگویند به داخل جسم مهره ی شکسته وارد کرده و سوزن را بیرون میکشد.

این سیمان استخوانی در عرض یک ربع سفت می شود و مهره را که بر اثر شکستگی ضعیف شده بود محکم میکند. درنتیجه باعث کاهش درد کمر در بیماران شکستگی‌مهره می شود.

ورتبروپلاستی در چه بیمارانی انجام می شود؟

1. افراد خیلی مسن و سالخوره که تحمل جراحی مهره را ندارند یا بیماری که استخوان خیلی ضعیف برای تعمیر جراحی مهره دارد.
  2. افراد مبتلا به آسیب مهره ای ناشی از تومور بدخیم.
  3. افرادی که جوان هستند و پوکی استخوان ناشی از درمان دارویی استروئیدی به مدت طولانی دارند.
  4. بیمارانی که دردهای شدید به علت بدشکلی های ستون فقرات ناشی از شکستگی های فشاری را ، تجربه می کنند.

درد كشيدن طبيعي نيست! حتي اگر به آن عادت كنيم!

در كلينيك درد مهرگان متخصصين درد، فوق تخصص درمان درد، طب فيزيكي و توانبخشي، اورتوپد و جراح مفاصل، متخصص جراحي مغز و اعصاب و ستون فقرات، فوق تخصص روماتولوژي حضور داشته و در حال ارائه خدمات به مراجعين محترم ميباشند.

“كلينيك درد مهرگان”
با عضویت در کانال کلینیک درد، روزانه از دانستنی های پیشگیری و درمان درد برخوردار شوید

شکستگی مهره های کمر با تزریق سیمان از طریق سوزن