شاید بورسیت ساب آکرومیال عامل درد کتف و شانه شماست!

در سراسر بدن‌کیسه های کوچک حاوی مایع وجود دارد که به آن کیسه های مفصلی می گویند که بین استخوان ها و اندام های حرکتی مثل ماهیچه ها و تاندون ها قرار میگیرند. در صورت بروز التهاب و آسیب در این قسمت ها مایع بیشتری وارد کیسه ها‌میشود و باعث حس درد و التهاب می شود. این شرایط بیشتر در نزدیک ‌مفاصلی‌مثل :مفاصل لگن ، مفصل زانوها، مفصل آرنج و مفصل شانه‌ رخ میدهد که با حرکت مداوم و بیش از حد این اندام ها تشدید میشود.

چه عواملی باعث التهاب مفصل شانه و کتف و بورسیت ساب آکرومیال میشود؟

۱.آسیب و ضربه به شانه
۲.استفاده ی بیش از حد از عضلات شانه
۳.افزایش سن
۴.عدم صحیح نشستن و قوز کردن
۵.عدم انجام ورزش های کششی قبل از ورزش حرفه ایی
۶.در برخی موارد خاص بیماری هایی نظیر آرتروز، دیابت ، نقرس و تیروئید تاثیرگذار میباشند.

علائم‌ بورسیت ساب آکرومیال:

۱.درد شدید و خشکی مفاصل
۲.تورم و قرمزی در شانه و اطراف شانه
۳.حساس به لمس
۴.درد شدید در قسمت بالای ماهیچه ی روی بازو
۵.در موارد بسیار شدید درد غیر قابل تحمل و عدم توانایی به حرکت شانه که به آن شانه ی یخ زده میگویند.

راه های درمانی‌:

۱.در مراحل ابتدایی ، استراحت و عدم تحرک مفصل
۲.مصرف داروهای مُسَکِن و ضد التهابی‌مثل ایبوبروفن و ناپروکسن
۳.گذاشتن کیسه ی یخ حدود ده الی پانزده دقیقه ،دو بار در روز که باعث کاهش التهاب و تورم‌ مفصل میشود.
۴.در صورت ادامه ی درد و حتی تشدید آن فرد حتما باید به پزشک‌مراجعه کند. در این مرحله پزشک‌ممکن است با تزریق‌مستقیم داروهای استروئیدی و ضد التهاب به داخل مفصل به همراه گاز اوزون، درد فرد را کنترل کند.
۵.پس از از بین‌رفتن فرد بیمار باید ورزش های تقویتی عضلات را از پزشک خود دریافت کند.

در کلینیک درد مهرگان بیماران مرحله به مرحله طبق درمان پیش میروند و در‌مراحل تزریق پزشک متخصص برای وی با استفاده از گاز اوزون درمان را تکمیل میکند و ورزش های مخصوص را برای دوره ی پس از درمان‌به فرد آموزش‌کامل میدهد.

درد كشيدن طبيعي نيست! حتي اگر به آن عادت كنيم!

در كلينيك درد مهرگان متخصصين درد، فوق تخصص درمان درد، طب فيزيكي و توانبخشي، اورتوپد و جراح مفاصل، متخصص جراحي مغز و اعصاب و ستون فقرات، فوق تخصص روماتولوژي حضور داشته و در حال ارائه خدمات به مراجعين محترم ميباشند.

“كلينيك درد مهرگان”

با عضویت در کانال کلینیک درد، روزانه از دانستنی های پیشگیری و درمان درد برخوردار شوید

شاید بورسیت ساب آکرومیال عامل درد کتف و شانه شماست!