راهکارهای ساده درمان کمردرد در خانه

از هر‌پنج‌ نفر حتما برای یک نفر اتفاق افتاده که صبح که از خواب پا میشوند ناگهان دچار کمردرد شدید و گرفتگی کمر میشوند، اما آیا باید بلافاصله همان ابتدا به پزشک‌مراجعه کنند؟ لزوما خیر. بسیاری از این کمردرد ها به علت گرفتگی عضلات دو طرف کمر هستند که با راهکار های مختلف زیر قابل برطرف میباشد:

📌استراحت:

ابتدا باید به کمرتان استراحت بدهید و استراحت کنید اما به این معنی نیست که روزها در تخت بمانید، چرا که در این شرایط بدترین‌کار، استراحت طولانی در تخت می باشد.در چهل و هشت ساعت اول از انجام هر گونه کار‌شدید و فعالیت اضافه و حمل بار سنگین خودداری کنند و بعد آروم آروم شروع به فعالیت های بیشتر کنند.

📌کیسه ی یخ یا کیسه ی آب گرم:

گرم کردن و یا سرد کردن‌منطقه ی دردناک در کمر باعث کاهش التهاب و ورم آن میشود که ترجیح ما کیسه آب گرم است زیرا گرما باعث گشاد شدن عروق و دنبال آن افزایش خونرسانی و افزایش اکسیژن رسانی میشود در نتیجه اسپاسم و گرفتگی عضلات را برطرف میکند.

📌ورزش کردن:

در مجموع ورزش کردن و تقویت عضلات کمر در افرادی که سابقه ی کمردرد دارند، بسیار موثر‌میباشد.با انجام‌ورزش های تقویتی کمر ، عضلات قوی میشوند و باعث میشود که وزن‌فرد فقط روی ستون‌فقراتش‌نباشد و تا حدی فشار از روی کمر‌و مهره ها و اعصاب کمر برداشته شود.از راه های دیگر تقویت عضلات کمر استخر‌ رفتن و پیاده روی در استخر ( شنا کردن‌نه !) میباشد.

🆘️در‌صورت کمر درد در پی چه اتفاقاتی باید به پزشک‌مراجعه کرد؟

۱.ضربه به کمر
۲.درد شدید کمر و عدم‌توانایی‌حتی اندک حرکت بدون وفعالیت
۳.درد و گرفتگی شدید در پشت ران‌ها و ساق پاها
۴.بی‌حسی در پاها و انگشتان پاها
۵.کمردرد همراه با تب، حالت تهوع ،استفراغ، درد شکمی، ضعف و تعریق
۶.عدم‌کنترل ادرار و مدفوع
۷.سابقه ی پوکی استخوان و سرطان

درد كشيدن طبيعي نيست! حتي اگر به آن عادت كنيم!

در كلينيك درد مهرگان متخصصين درد، فوق تخصص درمان درد، طب فيزيكي و توانبخشي، اورتوپد و جراح مفاصل، متخصص جراحي مغز و اعصاب و ستون فقرات، فوق تخصص روماتولوژي حضور داشته و در حال ارائه خدمات به مراجعين محترم ميباشند.

“كلينيك درد مهرگان”

با عضویت در کانال کلینیک درد، روزانه از دانستنی های پیشگیری و درمان درد برخوردار شوید

راهکارهای ساده درمان کمردرد در خانه