سندرم فیبرومیالژیا

سندرم فیبرومیالژیا یک اختلال سیستم عصبی مرکزی است که بافت عضلات را درگیر‌میکند و دردهای عضلانی اسکلتی در کل بدن به وجود می آورد. بطوری که افراد دچار فیبرومیالژیا، دارای آستانه درد پایینی هستند و این کاهش آستانه درد، به دلیل افزایش حساسیت مغز نسبت به علامت‌های درد می‌باشد

علائم این بیماری

۱.بدن درد
۲.احساس ضعف و خستگی
۳.مشکلات و اختلال در خواب
۴.اختلال در حافظه و تمرکز
۵.اضطراب یا دپرشن
۶.بی حسی و گز گز در دست ها ، بازوها و پاها
۷.سردردهای شدید
۸.اختلال در مزاج
۹.حساسیت شدید به تغییرات آب و هوا بخصوص حساسیت به سرد شدن هوا
۱۰.لرزش و تپش قلب

دلیل ابتلا به سندرم فیبرومیالژیا

پزشکان هنوز علت ابتلای افراد به فیبرومیالژیا را پیدا نکردند و هنوز علت این درد ها و تشدید دردهای حس شده در بدن را نیافته اند علاوه بر این برخی شرایط و محیط ها این دردهای حس شده در نقاط مختلف بدن را، تشدید میکنند از جمله:

۱.ژنتیک! بله ، دیده شده که این‌ معضل ریشه ی ژنتیکی میتواند داشته باشد و ژن هایی میتوان به نسل بعد منتقل شود که حساسیت به درد را زیاد میکند.
۲.سایر بیماری ها، بخصوص آرتریت و بیماری های عفونی
۳.آسیب های جسمی و احساسی
۴.جنسیت به طوری که این‌بیماری در خانم ها شایع تر است.
۵.تنش های عصبی و استرس و اضطراب
۶.عدم داشتن تحرک کافی و عدم انجام‌ورزش های روزانه

تشخیص فیبرومیالژیا سخت و دشوار است چرا که علائم اصلی آن‌با مشابه سایر بیماری های روماتولوژی است و هیچگونه تست و اسکنی برای بررسی و تشخیص دقیق این بیماری وجود ندارد. در نتیجه شما با مراجعه به کلینیک درد مهرگان توسط ‌متخصص روماتولوژی به طور دقیق و کامل مورد معاینه قرار بگیرین و برای شما درمان مناسب توسط‌روماتولوژیست لحاظ شود.

درد كشيدن طبيعي نيست! حتي اگر به آن عادت كنيم!

در كلينيك درد مهرگان متخصصين درد، فوق تخصص درمان درد، طب فيزيكي و توانبخشي، اورتوپد و جراح مفاصل، متخصص جراحي مغز و اعصاب و ستون فقرات، فوق تخصص روماتولوژي حضور داشته و در حال ارائه خدمات به مراجعين محترم ميباشند.

“كلينيك درد مهرگان”

با عضویت در کانال کلینیک درد، روزانه از دانستنی های پیشگیری و درمان درد برخوردار شوید

سندرم فیبرومیالژیا