اسکولیوز چیست؟

ستون فقرات ما از استخوان های کوچکی تشکیل شده که به آن‌، مهره های ستون فقرات میگویند.ستون فقرات ما انحنا طبیعی خاصی دارند که به حرکت و خم شدن کمک میکند.وقتی فردی دچار اسکولیوز میشود ، این انحنای طبیعی تغییر‌میکند و معمولا به شکل “C” و یا “S” تغییر‌میکند.
معمولا این تغییر ، خیلی خفیف است و در ظاهر فرد بروز پیدا نمیکند در حالی که در صورت تشدید آن باعث درد شدید کمر و مشکلات زیاد میشود. اسکولیوز هم در کودکان و هم در بزرگسالان نمایان‌میشود که علائم‌مختلفی دارند.

علائم اسکولیوز در کودکان

۱. تفاوت اختلاف دو شانه ها
۲. انحراف سر نسبت به بدن
۳. بیرون زدگی دنده ها از یک‌طرف بدن
۴. عدم‌تطابق دو طرفه ی لگن

علائم اسکولیوز در بزرگسالان

۱. عدم‌تطابق دو طرفه ی شانه ها و لگن
۲. برآمدگی در کمر
۳. بی حسی و ضعف در پاها
۴. اختلال در پیاده روی و صاف ایستادن
۵. احساس خستگی و ضعف
۶. کاهش قد

در کلینیک درد مِهرِگان بیماران توسط جراحان مغز و اعصاب و همچنین متخصصین ارتوپدی به طور کامل معاینه میشوند و با توجه به شرایط و شدت آن ، انواع روند های درمانی غیر جراحی و جراحی لحاظ میکنند.

درد كشيدن طبيعي نيست! حتي اگر به آن عادت كنيم!

در كلينيك درد مهرگان متخصصين درد، فوق تخصص درمان درد، طب فيزيكي و توانبخشي، اورتوپد و جراح مفاصل، متخصص جراحي مغز و اعصاب و ستون فقرات، فوق تخصص روماتولوژي حضور داشته و در حال ارائه خدمات به مراجعين محترم ميباشند.

“كلينيك درد مهرگان”

با عضویت در کانال کلینیک درد، روزانه از دانستنی های پیشگیری و درمان درد برخوردار شوید

اسکولیوز چیست؟