راه های درمان ورم‌ زانو و درد شدید آن‌ چیست؟

کنترل تورم‌ کیسه مفصلی زانو (بورسیت)، سوزش، التهاب و درد زانو مشکل است و اما اینکه درمان‌مناسب چیست، بستگی به علت بروز این‌مشکلات دارد. در زانوها کیسه مفصلی وجود دارد که در اثر فشار زیاد به زانو و غضروف زانو مثل پیاده روی، کار و فعالیت زیاد، پله بالا پایین کردن‌ زیاد؛ باعث ایجاد تورم و التهاب شدید این‌کیسه مفصلی میشود که به آن بورسیت گفته میشود.

راه های درمانی اولیه در درمان بورسیت (التهاب کیسه مفصل زانو)

1. استراحت و عدم انجام فعالیت و پیاده روی بیش از حد
  2. گذاشتن کیسه ی آب سرد حدود سه الی چهار بار در روز ،هر بار حدود بیست دقیقه
  3. مصرف داروهای ضد التهاب و ضد درد مثل ناپروکسن و بروفن
  4. بالا نگه داشتن زانوها حین استراحت به منظور کاهش ورم زانوها

🔔 توجه داشته باشید که حین استراحت به پهلو، به سمتی که زانویتان تورم و التهاب دارد نخوابید.

روش های پیشرفته تر

در صورت عدم درمان و ادامه دردها و تورم‌ و سوزش روش های پیشرفته تری را باید انجام دهید:

1. مراجعه به پزشک‌متخصص درد و یا ارتوپد جهت معاینه دقیق تمامی قسمت های زانو (رباط ها و تاندون و مینیسک و …) و در صورت آب آوردن پزشک با توجه به صلاح دید خود آن را تخلیه میکند.
  2. تزریق گاز اوزون بسیار موثر و مفید خواهد بود به طوری که این گاز اوزون با خاصیت ضد التهابی خود، التهاب کیسه مفصلی را کاهش و از طرفی هم‌ باعث افزایش خونرسانی‌ به محل تزریق میشود که همین سبب تحریک سلول ها به غضروف سازیِ اندک می شود.
  3. در کنار‌موارد فوق، پزشکان‌ متخصص کلینیک درد مهرگان به غیر از درمان دارویی در کنار اوزون درمانی، حتما تاکید ویژه بر انجام‌فیزیوتراپی و یا ورزش های ساده ولی موثر و مد نظر که توسط خودشان به بیماران یاد داده میشود، دارند.

در کلینیک درد مِهرِگان بیمارانی که با درد زانوها و اطراف زانوها مراجعه میکنند به طور کامل مورد معاینه توسط متخصصین‌ما از جمله متخصص درد و متخصص ارتوپد قرار‌میگیرند و بهترین روش درمانی و روش های تکمیلی برای هر فرد با هر شرایطِ خاص هر بیمار لحاظ میشود.

درد كشيدن طبيعي نيست! حتي اگر به آن عادت كنيم!

در كلينيك درد مهرگان متخصصين درد، فوق تخصص درمان درد، طب فيزيكي و توانبخشي، اورتوپد و جراح مفاصل، متخصص جراحي مغز و اعصاب و ستون فقرات، فوق تخصص روماتولوژي حضور داشته و در حال ارائه خدمات به مراجعين محترم ميباشند.

“كلينيك درد مهرگان”

با عضویت در کانال کلینیک درد، روزانه از دانستنی های پیشگیری و درمان درد برخوردار شوید

راه های درمان ورم‌ زانو و درد شدید آن‌ چیست؟