تفاوت درد های کمری و لگن چیست؟

لگن استخوانی ثابت و دارای مفصل بسیار قوی میباشد که به مفصل گوی و کاسه معروف است. مفصل لگن توسط عضلات احاطه شده و تاندون ها به استخوان متصل است که حرکت لگن و بالاتنه و پاها را حمایت‌میکنند.
🔴در صورت احساس درد در لگن، معمولا در اکثر مواقع با مصرف مسکن ها و داروهای ضد التهاب درد های گذرای لگن بهبود پیدا میکند اما وقتی که بعد از گذشت دو هفته زمان بهبودی ایی حاصل نشد و موارد زیر رخ داد باید به پزشک‌متخصص مراجعه کنند:
۱.شروع درد شدید بعد از زمین افتادن و آسیب به لگن
۲.تشدید روزانه ی درد لگن
۳.بروز اختلال در عملکرد ها و حرکات ساده ی روزانه مثل راه رفتن، بالا پایین رفتن از پله و ….

☘اگر بعد از فعالیت های ورزشی فرد حس درد بکند میتواند ناشی از کشیدگی و التهاب بافت هایی مثل تاندون ها میشود.اگر مفصل لگنتان دچار مشکل باشد ، ممکن است دچار درد در کشاله ی ران ، روی ران و حتی زانوها شوید که به آن درد ارجاعی میگویند برای همین خیلی از بیماران با درد زانو لزوما فقط دچار آرتروز زانوها نمیباشند و میتواند شامل همین درد ارجاعی باشند که تشخیص‌منبع و علت درد با پزشکان متخصص و فوق تخصصین میباشند.
گاهی درد در خارج لگن یا بالای لگن در کمر و روی باسن باشد که ریشه ی این نوع درد ها معمولا از ستون فقرات کمری میباشد.

تفاوت درد های کمری و لگن چیست؟