آیا واقعا هیچ راه درمانی برای بهبود درد آرتروز زانو وجود ندارد؟

آرتروز زانو بیماری ایی وابسته به سن می باشد که در آن غضروف زانو به علل مختلف مثل سن بالا ، اضافه وزن و فشار بیش از حد روی زانوها و ضعیف بودن عضلات اطراف نیز ساییده و خورده میشود .آرتروز مفصل زانو درمان قطعی ندارد ولی روش های مختلفی برای جلوگیری از پیشرفت آن وجود دارد که انتخاب بهترین روش برای هر فرد بستگی به شرایط فرد و تشخیص‌متخصص دارد.

روش های پیشگیرانه آرتروز زانوها :
مصرف مُسَکن ها و ضد التهاب ها در مراحل اولیه کنار ورزش های تقویت عضلات و فیزیوتراپی بسیار تاثیر گذار است.
در موارد اندکی پیشرفته تر از مراحل اولیه تزریق مستقیم کورتون(تاکید میکنیم با یک الی دو بار تزریق کورتون هیچ خطری مثل پوکی استخوان وجود ندارد) و ژل هیالورونیک اسید میتواند به صورت چشمگیری کمک کننده باشد.
اوزون تراپی به همراه ورزش مناسب بروزترین و بی خطر ترین راه درمان است.
و در نهایت عمل جراحی تعویض مفصل زانو در آرتروزهای خیلی پیشرفته گزینه ی آخر میباشد.

و اما چرا اوزون تراپی بیشترین تاثیر دارد؟

گاز اوزون ، گازی بی رنگ اما بسیار مفید و موثر در علم‌پزشکی است که با خواص معجزه آسای زیاد در علم پزشکی کاربرد وسیعی در درمان دردهای مفصلی دارد.

فایده تزریق داخل غضروفی گاز اوزون

1. کاهش درد و التهاب
  2. افزایش بهبودی عملکرد غضروف
  3. افزایش خون رسانی و رگ سازی در آن ناحیه
  4. اثر محرک غضروف سازی بروی غضروف

در جهت روند تکمیل اوزون درمانی ، انجام ورزش های مناسب ومخصوص اما ساده بسیار کمک کننده ، موثر و الزامی است که در کلینیک درد مِهرگان با توجه به نظر پزشک متخصص بهترین روند درمانی برای شما شرح داده می شود.

آیا واقعا هیچ راه درمانی برای بهبود درد آرتروز زانو وجود ندارد؟