برخی روش های درست برای انجام کارها

۱.آیا میتوانم بدون کمترین‌مشکلی از ماشین پیاده شوم؟
۲.آیا میتوانم بدون کمک کفش های خود را بپوشم و بند های کفش هایم‌را ببندم ؟
۳. آیا میتوانم تمامی کار های سابق را بدون درد انجام دهم؟
۴.آیا حین پیاده روی داخل زانوها یا زیر زانوها دردی احساس نمیکنم؟

در طول زندگی یک‌فرد سالم ، وی باید بتواند کارهای روزمره خود بدون نیاز کمک و دارو و … براحتی انجام دهد. در صورتی که با موارد فوق و علائم زیر برخورد کردین‌حتما به پزشک‌مراجعه کنید

شروع درد های ابتدایی در حین کارهای روزانه:

یکی از بدترین‌کارها در مراحل ابتدایی ، اینست که فرد حتی فعالیت های روزانه ی خود رامتوقف کند! چرا که فعالیت و ورزش های صحیح و ساده در جهت تقویت عضلات اطراف مفصل بهترین درمان آرتروز مفصل است. حتما شنیده اید که با ورزش کردن ، عضلات خوب تقویت می شوند و این خود باعث میشود فشار از روی استخوان ها و مفاصل برداشته شود وباعث جلوگیری از ساییدن و خراب شدن بیشتر مفصل میشود.

عدم‌توانایی به انجام برخی فعالیت هایی که قبلا قادر به انجام آن بودید:

1. وقتی بخاطر درد مثل قبل نمیتوانید به بازار و خرید بروید !
  2. وقتی بخاطر درد مثل قبل نمیتوانید به کوهنوردی هفتگی خود بروید !
  3. وقتی که حس‌میکنید زانوهایتان خالی میکند !
  4. وقتی که حس میکنید مثل قبل تعادل در راه رفتن ندارید !
  5. وقت آن است سریعا به شروع درمان و مراجعه به پزشک‌ فکر‌کنید.چرا که در مراحل ابتدایی، درمان با تزریق و تجویز های دارویی و روش های صحیح درمانی، سیار کمک‌کننده است.

وقتی نیاز به کمک وعصا یا واکر و ویلچر دارید :

در صورت ایجاد محدودیت فعالیتی و کاهش توانایی فعالیت و افزایش روزانه درد حتما به پزشک‌مراجعه کنید چرا که زنگ‌خطری برای سلامت‌شماست.

وقتی آسیب جسمی دیده اید :

یکی از بزرگترین ریسک های استئوآرتریت ، افتادن و زمین خوردن است و البته یک علت اصلی زمین خوردن کفش نامناسب است بخصوص در استئوآرتریت باعث تغییر شکل مفصل میشود. برای همین‌باید حتما کفش مناسب بپوشید البته با پیشرفت علم دیگر نیاز نیست کفش های ارتوپدیک که از ظاهرشان خوشتان نمیاید بپوشید بلکه با اسکن از کف پایتان میتوانید کفی طبی‌مناسب مخصوص پای خودتان چه برای کفش های بیرون چه صندل های خونه تهیه کنید.

برخی روش های درست برای انجام کارها