نحوه ی تزریق اوزون در کلینیک درد مِهرگان برای بیماران با آرتروز زانو

اوزون درمانی مانند هر روش درمانی دیگری باید براساس معاینه بیمار انجام شود چرا که بسته به درجه ی آرتروز فرد ، میزان تخریب مفصل آسیب دیده ،بیماری های زمینه ایی فرد و شرایط و علائم خاص هر فرد تعداد جلسات تزریق گاز اوزون به داخل مفصل زانوها تعیین میشود.

پزششک‌متخصص بعد از تشخیص نیاز فرد برای اوزون درمانی تزریق گاز اوزون را انجام میدهد. به طوری که ابتدا زانو را با بتادین استریل کرده سپس بعد از تزریق داروی بی حسی درون مفصل زانو (بدون برخورد سوزن به استخوان یا هرجای دیگر و بدون درد) پس از گرفتن اوزون از دستگاه اوزون ساز‌به میزان ۱۰الی ۱۲ سی سی حجم، گاز اوزون را داخل مفصل زانو ی آسیب دیده تزریق میکند
این روند در کل ۵ الی ۱۰ دقیقه زمان میبرد و فرد قادر خواهد بود بالافاصله بعد از تزریق راه برود و به باقی کارهای روتین زندگی‌خود ادامه دهد.

نکات مهم بعد از تززیق و در طول دوره ی درمان تحت اوزون درمانی
بجای پیاده روی و دویدن در پارک و…، پیاده روی در آب توصیه میشود
مصرف داروهای تجویزی به صورت منظم
تاکید اکید و حدی روی ورزش های توصیه شده توسط متخصصین کلینیک درد مِهرگان بدون تنبلی