عوامل بیرون زدگی دیسک کمر

بیرون زدگی دیسک کمر با میتواند به مرور زمان یا در اثر حرکت ناگهانی مثل ورزش سنگین،بلند کردن جسم‌سنگین و… رخ دهد
در اثر اینگونه فشارها بخش نرم و مرکزی دیسک دچار بیرون‌زدگی یا گاهی نیز پارگی کامل می شود که این پارگی یا بیرون زدگی دیسک میتواند علاوه بر فشار به ریشه ی عصب های انتشاری به اندام ها ، باعث آزادشدن مواد ضدالتهابی شود و به‌طور مستقیم خود را با کمردرد یا گردن درد شدید و گاهی درد انتشاری به پاها یا دست ها نشان میدهد.

یکی از راه های درمان دیسک های بیرون زده و گردن درد یا کمردرد شدید عمل بسته ی لیزری دیسک بیرون زده است.

اصل درمان لیزر دیسک چیست (PLDD) ؟

در PLDD یا عمل بسته ی لیزری دیسک با استفاده از انرژی لیزر، آب در قسمت مرکزی هسته دیسک را تبخیر میکنند.
بعد از بی‌حسی موضعی محل ورود سوزن مخصوص بنام سوزن شیبا، جراح مغز و اعصاب تحت دستگاه فلوروسکوپی سوزن شیبا را در درون دیسک بین‌مهره‌ای میبرد. سپس لیزر را از طریق یک فیبر لیزراز سوزن شیبا عبور میدهند و جراح شروع به لیزر و سوزاندن دیسک میکند و با سوزوندن قسمت میانی هسته ی دیسک فشار منفی ایجاد میشود و به مرور زمان این فشار منفی باعث مکش دیسک بیرون زده به سمت داخل میکند.

از فواید لیزر دیسک‌بیرون زده

• از بین بردن التهاب