کلینیک فوق تخصصی ستون فقرات مهرگان

چرا کلینیک فوق تخصصی ستون فقرات مهرگان

استراتژی کلینیک فوق تخصصی ستون فقرات مهرگان از بدو تاسیس بر این بوده که برای بیماران با مشکلات ستون فقرات گردنی یا کمری بهترین خدمات روز همراه با استفاده از مدرن ترین دستگاه های روز دنیا فراهم سازد. در این راستا پزشکان متخصص کلینیک فوق تخصصی ستون فقرات مهرگان  از جمله پزشکان متخصص جراحی ستون فقرات و فوق تخصص درد بر این باورند که تا جای ممکن بیماران مراجعه کننده به این کلینیک به سمت انجام عمل جراحی باز همراه بیهوشی و بستری در بیارستان نرفته و از اعمال جراحی کم نهاجم سرپایی بدون بیهوشی و بستری استفاده کنند

مطالعه کنید: علائم سیاتیک چیست؟

مهمترین خدمات کلینیک فوق تخصصی ستون فقرات

پزکان کلینیک فوق تخصصی ستون فقرات مهرگان بر این باورند که بهتر است به جای عمل جراحی باز برای بیمار عملهای ک تهاجمی همراه با عئارض کتر انجام دهند . از جمله خدماتی که در کلینیک فوق تخصصی ستون فقرات مهرگان به بیماران ارائه میشود می توان از عمل لیزری دیسک، تزریق گاز اوزون یا پی ار پی داخل دیسک یا جموعه ای از این خدمات نام برد. همچنین برای درمان تنگی های کانال نخاعی گردنی یا کمری از روشهای تزریق اپیدورال فرومینال کودال و استفاده از ابزارهای ترمیم تنگی کانال نخاعی به صورت کم تهاجمی استفاده میگردد.

بیماری های ستون فقرات که در کلینیک فوق تخصصی ستون فقرات مهرگان درمان می شود

مشکلات حاد سیاتیک

سیاتیک شایع ترین علامت همراه با فتق دیسک در ستون فقرات کمری، درد پا است (که به عنوان سیاتیک نیز شناخته می شود). تقریباً 90 درصد از فتق دیسک‌ها در L4-L5 و L5-S1 رخ می‌دهد و باعث ایجاد درد در عصب L5 یا S1 می‌شود که به پایین عصب سیاتیک تیر می‌کشد.

فتق دیسک کمر  ممکن است با اشاره به علائم اصلی آن، مانند سیاتیک، که به دلیل نشت مواد دیسک بر روی عصب سیاتیک بزرگ ایجاد می شود، توصیف شود. هنگامی که یک ریشه عصبی در قسمت تحتانی کمر که به عصب سیاتیک بزرگ می‌رسد تحریک می‌شود، درد و علائم ممکن است در طول مسیر عصب سیاتیک کشیده شود: پایین پشت ساق پا و پا و انگشتان پا.

سیاتیک همچنین ممکن است با اصطلاح پزشکی اصلی آن، رادیکولوپاتی، شناخته شود.

خدمات ویژه کلینیک فوق تخصصی ستون فقرات مهرگان برای بیمارانی که به مشکل سیاتیک دچار هستند

دارو درانی

تزریق اپیدورال

تزریق فرومینال

تزریق کودال

استفاده از انواع کمر بند

مطالعه کنید: درمان دارویی سیاتیک چیست؟

مشکلات بیرون زدگی دیسک

اگر دیسک بیرون بزند و مقداری از مواد داخلی خود را نشت دهد، دیسک می‌تواند به سرعت از حالت عادی زندگی روزمره به درد عصبی تبدیل شود و باعث ایجاد کمردرد و احتمالاً درد و علائم عصبی در پا و در صورت بیرون زدگی دیسک گردن علائم عصبی در دستها شود.

علائم بیرون زدگی دیسک معمولاً بدون هیچ دلیل مشخصی شروع می شود. یا ممکن است زمانی اتفاق بیفتند که شخصی چیز سنگینی را بلند کند و یا کمر را بچرخاند، حرکاتی که فشار بیشتری بر دیسک‌ها وارد می‌کند.

یک حلقه بیرونی سخت به نام آنولوس از ماده  ژل مانند داخل هر دیسک محافظت می کند که به عنوان هسته پالپوزوس شناخته می شود.

هنگامی که فشار یا استرس بر ستون فقرات وارد می شود، حلقه بیرونی دیسک ممکن است برآمده، ترک بخورد یا پاره شود. اگر این در قسمت تحتانی کمر اتفاق بیفتد، بیرون زدگی دیسک ممکن است به ریشه عصب نخاعی نزدیک فشار وارد کند. یا مواد التهابی از داخل ممکن است عصب را تحریک کند. نتیجه، ایجاد درد در باسن و پایین پا است.

اگر در قسمت گردنی رخ دهد علائم درد و بی حسی در دستها ایجاد می شود.

بیرون زدگی دیسک کمر نیز ممکن است با اشاره به علائم اصلی آن، مانند سیاتیک، که به دلیل نشت مواد دیسک بر روی عصب سیاتیک بزرگ ایجاد می شود، توصیف شود.

مطالعه کنید: درمان سیاتیک چقدر طول می‌کشد؟

شکستگی های ستون فقرات

شکستگی های فشاری مهره ها زمانی اتفاق می افتد که بلوک استخوانی یا بدنه مهره در ستون فقرات فرو می ریزد که می تواند منجر به درد شدید، تغییر شکل و از دست دادن قد شود.  این شکستگی ها بیشتر در ستون فقرات قفسه سینه (قسمت میانی ستون فقرات) به خصوص در قسمت تحتانی رخ می دهد.

علائم

علائم بالینی اصلی شکستگی ها ها ممکن است شامل هر یک از موارد زیر باشد، به تنهایی یا ترکیبی:

شروع ناگهانی کمردرد

افزایش شدت درد هنگام ایستادن یا راه رفتن

کاهش شدت درد هنگام دراز کشیدن به پشت

تحرک محدود ستون فقرات

کاهش قد نهایی

بدشکلی و ناتوانی

انحراف ستون فقرات

انحراف ستون فقرات زمانی رخ میدهد که زوایای ستون فقرات و موقعیت مهره ها بر روی یک دیگر خارج شود به عنوان مثال اگر این انحراف به صورت قوز در ستون فقرات پشتی رخ دهد به ان کیفوز گفته میشود . انحراف بیش ازحد ستون فقرات در ناحیه کمری باعث افزایش گودی کمر یا لوردوز کمری میگردد اگر انحراف یتون فقرات به مت راست یا چپ بدن رخ دهد به ان اسکولیوز گفته میشود. درمان در موارد خفیف ورزش و تقویت عضلات ستون مهره ها و در موارد شدید جراحی میباشد

در بسیاری از موارد برای کاهش درد بیمار از تزریقاتی مانند تزریق اپییدورال فورامینال یا کودال و همچنین عصب کشی مفاصل ستون مهره ها اسستفاده میشود

سرخوردگی مهره‌ها

سرخوردگی‌ مهره ها یا اسپوندیلولیستزیس یک بیماری ستون فقرات است که باعث کمردرد می شود.  زمانی اتفاق می‌افتد که یکی از مهره‌های شما، استخوان‌های ستون فقرات، از جای خود بر روی مهره زیر آن سر ‌میخورد.  اغلب اوقات، درمان غیرجراحی می تواند علائم شما را تسکین دهد.  اگر اسپوندیلولیستزی شدید دارید، جراحی در بیشتر موارد موفقیت آمیز است.

اسپوندیلولیستزیس یا سرخوردگی مهره وضعیتی است که شامل بی ثباتی ستون فقرات می شود، به این معنی که مهره ها بیش از آنچه باید حرکت می کنند.  یک مهره از جای خود روی مهره زیر می لغزد.  ممکن است به عصب فشار بیاورد که می تواند باعث کمردرد یا پا درد شود.

کم آب شدن دیسک

کم آب شدن دیسک باعث می شود دیسک های نرم بین مهره ها (که مانند بالشتک عمل می کنند) شروع به خشک شدن و کوچک شدن کنند.  این منجر به ساییدگی مهره ها و خود دیسک ها می شود.  این می تواند منجر به مشکلات دیگری شود که می تواند بر نخاع و اعصاب فشار بیاورد. درمان بیماری کم آبی در درجه اول بر کاهش درد تمرکز دارد.  ما در کلینیک فوق تخصصی ستون فقرات مهرگان،  همیشه قبل از در نظر گرفتن جراحی، تمام راه‌های درمان غیرجراحی را در نظر میگیریم.

درمان این مشکلات به صورت کم تهاجمی در کلینیک فوق تخصصی ستون فقرات مهرگان توسط متخصصین جراحی ستون فقرات و پزشکان فوق تخصص درد کلینیک انجام میگیرد

مطاله کنید: درمان درد سیاتیک چه مواردی است؟

چه زمانی به کلینیک فوق تخصصی ستون فقرات مراجعه کنیم ؟

با توجه به اینکه تمامی اعصاب حسی و حرکتی دست ها و پاها از ستون فقرات منشا میگیرند در صورت اختلال در کارایی هرکدا از این عصب ها باید سریعه به کلینیک فق تخصصی ستون فقرات مهرگان مراجعه فرمایید

علائمی مانند گز گز و مور مور شدن انگشتان دست یا پا ، درد انتشاری از گردن به دستها یا از کر به پاها ایجاد اسپاسم در عضلات به خصوص عضله ساق پا ، احساس گرما یا سرمای بیش از حد در دست ها یا پاها و کاهش توانایی عضلات نسبت به گذشته یتواند نشات گرفته از مشکلات ستون فقرات باشد

بعضی از علائم نشانه خطر است و برای جلوگیری از ایجاد عوارض دائمی باید سریعا به کلینیک فوق تخصصی ستون فقرات مراجعه نمود . از جمله عدم توانایی بیمار برای ایستادن بر روی پنجه ها یا پاشنه های پا و یا بی اختیاری ادرار یا مدفوع .

کلینیک فوق تخصصی درد مهرگان یکی از بروزترین مراکز درمانی درد در ایران می‌باشد.

فرم مشاوره رایگان

شما می توانید از طریق این فرم مشاوره رایگان در مورد مشکل خود دریافت کنید.