کلینیک فوق تخصصی فیزیوتراپی مهرگان

چرا کلینیک فوق تخصصی فیزیوتراپی مهرگان

مشخص شده است که فیزیوتراپی برای بهبود نتایج، هم از نظر درد و هم از نظر عملکرد، در شرایط متعدد اسکلتی عضلانی موثر است. در کلینیک فوق تخصصی فیزیوتراپی استفاده از دستکاری ستون فقرات توسط فیزیوتراپ ها به عنوان یک گزینه ایمن برای بهبود نتایج برای کمردرد می باشد.  ترکیبی از درمان دستی و ورزش درمانی تحت نظارت فیزیوتراپیست‌ها مزایای عملکردی را برای بیماران مبتلا به استئوآرتریت زانو به همراه دارد و ممکن است نیاز به جراحی را به تاخیر بیاندازد یا حتی از آن جلوگیری کند

درمان رفع فشار جراحی و فیزیوتراپی برای تنگی کانال نخاعی کمری در بهبود علائم و عملکرد برابر هستند. فیزیوتراپی، به‌ویژه تکنیک‌های درمان دستی متمرکز بر گردن و عصب میانی، همراه با تمرین‌های کششی، ممکن است معادل یا حتی ارجح با عمل جراحی برای سندرم تونل کارپال باشد.  در حالی که دستکاری ستون فقرات و ماساژ درمانی مداخلات موثری برای گردن درد هستند، طب سوزنی الکتریکی، ماساژ ضد فشار، ماساژ آرام‌سازی، گرما درمانی و اولتراسوند درمانی به آن اندازه موثر نیستند و بنابراین توصیه نمی‌شون

کلینیک فوق تخصصی فیزیوتراپی مهرگان با بهره گیری از بروز ترین تجهیزات نخصصی فیزیوتراپی در کنار شماست تا تمامی خدمات فیزیوتراپی را با بالاترین کیفیت ارائه دهد

خدمات ویژه کلینیک فوق تخصصی فیزیوتراپی مهرگان

فیزیوتراپی کمر، گردن، زانو، دست، پا، شانه، لگن

مطالعه کنید: در مورد ستون فقرات بیشتر بدانید

دستگاه‌های فیزیو‌تراپی مهرگان

لیزر پرتوان

به معنای تقویت نور از انتشار تحریک شده تابش است.  لیزر توسط فرآیند خاصی در دستگاه لیزر ایجاد می

در کدام بیماریها میتوانیم از لیزر پرتوان استفاده کنیم

لیزر پر توان

استئوآرتریت زانو، لگن و مچ پا

روماتیسم مفصلی

سندرم های گیرافتادگی شانه

بورسیت لگن یا شانه

تحلیل رفتن دیسک کمر

فتق دیسک

سیاتیک

تاندونیت

آرنج تنیس بازان

فاشیای کف پا

تکار

از افزایش دمای بافت محلی بدن، در ترکیب با کاربرد گرمایی برای ارتقاء پاسخ درمانی بدن استفاده می کند.

کاربردهای تکار در فیزیوتراپی

استفاده از تکار در فیزیوتراپی مهرگان

کاربرد اصلی TECAR در فیزیوتراپی مربوط به توانبخشی اختلالات اسکلتی عضلانی و درد و توانبخشی ورزشی است.  برخی از بیماری‌های رایج درمان شده عبارتند از:

صدمات و یا  التهاب حاد یا مزمن

اسپاسم عضلانی

درد مفاصل

سینوویت

تاندونوپاتی

درد بعد از جراحی

آرتروز

کمر درد

همچنین زمینه های دیگری وجود دارد که TECAR© از آنها استفاده می کند مانند سلامت لگن، زیبایی فیزیکی و توانبخشی دامپزشکی.

کلینیک فوق تخصصی درد مهرگان

مگنت

درمان میدان مغناطیسی از انواع مختلفی از آهنرباها بر روی بدن برای کمک به تقویت سلامت کلی شما استفاده می کند.  همچنین ممکن است به درمان برخی شرایط کمک کند.

استفاده از مگنت در فیزیوتراپی مهرگان

مگنت چندین نوع  دارد، از جمله:

درمان میدان مغناطیسی ایستا: در این روش، شما به نوعی آهنربا را به پوست خود لمس می کنید.  ممکن است از یک دستبند مغناطیسی یا دیگر جواهرات مغناطیسی استفاده کنید.  این می تواند یک باند با آهنربا در آن باشد، یا ممکن است آهنربا را به عنوان کفی کفش بپوشید.  همچنین می توانید روی یک تشک مخصوص که یک آهنربا در آن قرار دارد بخوابید.

مغناطیس درمانی با بار الکتریکی (الکترومغناطیس درمانی): آهنرباهایی که در اینجا استفاده می کنید دارای بار الکتریکی هستند.  درمان با الکترومغناطیسی معمولاً از طریق پالس الکتریکی انجام می شود.  چگونه کار می کند

مگنت تراپی در فیزیوتراپی مهرگان

بدن شما به طور طبیعی دارای میدان های مغناطیسی و الکتریکی است.  تمام مولکول های شما مقدار کمی انرژی مغناطیسی در خود دارند.  تصور پشت درمان میدان مغناطیسی این است که مشکلات خاصی رخ می دهد زیرا میدان های مغناطیسی شما تعادل ندارند.  اگر میدان مغناطیسی را در نزدیکی بدن خود قرار دهید، اعتقاد بر این است که همه چیز به حالت عادی باز خواهد گشت.

یون هایی مانند کلسیم و پتاسیم به سلول های شما در ارسال سیگنال کمک می کنند.  در آزمایشات، دانشمندان مشاهده کرده اند که آهنرباها نحوه عملکرد این یون ها را تغییر می دهند.  با این حال، تا کنون، شواهدی وجود ندارد که نشان دهد آهنرباها زمانی که در بدن شما هستند، روی سلول‌ها اثر مشابهی دارند.  برای چه استفاده می شود

اکثر درمان‌های میدان مغناطیسی یک گزینه درمانی برای انواع مختلف درد مانند پا و کمر است.

دانشمندان به طور خاص استفاده از آن را برای موارد زیر مطالعه کرده اند:

درد آرتریت

التیام زخم

بیخوابی

سردرد

کلینیک فوق تخصصی ستون فقرات مهرگان یکی از مجهزترین کلینیک‌ها در حوزه درمان درد ‌می‌باشد که شما می‌توانید با مراجعه به کلینیک از خدمات آن استفاده کنید.

تحریک الکتریکی عصب از راه پوست (TENS) TENS

روشی برای تحریک الکتریکی است که هدف اصلی آن ارائه درجه ای از تسکین درد علامت دار با تحریک اعصاب حسی و در نتیجه تحریک مکانیسم دروازه درد و یا سیستم اپیوئیدی است. روش های مختلف اعمال TENS مربوط می شود.  اثربخشی TENS با درد بالینی تحت درمان متفاوت است، اما تحقیقات نشان می‌دهد که وقتی به خوبی استفاده می‌شود،

استفاده از TENS در فیزیوتراپی مهرگان

تسکین درد قابل‌توجهی بیشتری نسبت به مداخله دارونما ارائه می‌دهد.  شایان ذکر است که اصطلاح TENS می تواند نشان دهنده استفاده از هر گونه تحریک الکتریکی با استفاده از الکترودهای سطح پوست باشد که قصد تحریک اعصاب را دارد.  در زمینه بالینی، معمولاً تصور می‌شود که به استفاده از تحریک الکتریکی با هدف خاص ارائه تسکین درد علامت‌دار اشاره می‌شود.  اگر در مورد عبارت TENS جستجوی ادبی انجام می دهید، اگر با انواع «دیگر» بسیاری از تحریکات مواجه شدید که از نظر فنی در این گروه بندی قرار می گیرند، تعجب نکنید

نحوه کار فیزیوتراپی اولتراسوند

دستگاه اولتراسوند با ارسال یک جریان الکتریکی از طریق کریستال های موجود در کاوشگر اولتراسوند – همچنین به عنوان گرز اولتراسوند – کار می کند.  کاوشگر مرتعش می شود و باعث می شود امواج از طریق پوست به بدن زیر آن حرکت کنند.  امواج انرژی را به بافت ها منتقل می کنند تا اثرات مورد نظر را ایجاد کنند.  سونوگرافی همچنین می‌تواند بر روی بافت‌های عمیق بدن شما متمرکز شود، بدون اینکه بر سایر بافت‌های نزدیک به سطح تأثیر بگذارد.

فرکانس و شدت سونوگرافی، مدت زمان عمل و ناحیه کاربرد آن همگی تعیین کننده نحوه انجام فیزیوتراپی اولتراسوند هستند.  مزایای فیزیوتراپی اولتراسوند

استفاده از اولتراسوند در فیزیوتراپی مهرگان

فیزیوتراپی اولتراسوند مزایای زیادی دارد:

این روش به طور کلی بدون درد است و انجام آن آسان است.  بدون نیاز به داروهای بیهوشی یا مسکن در تمام طول فرآیند بیدار خواهید بود.

وقتی سونوگرافی درمانی به درستی توسط درمانگر انجام شود، هیچ اثر مضر شناخته شده ای ندارد.

این درمان به کاهش درد بدن در نواحی آسیب دیده کمک می کند.

فیزیوتراپی اولتراسوند غیرتهاجمی است.  از این رو، از روش های دیگر ایمن تر است.

کدام دردها به درمان با اولتراسوند پاسخ میدهند

گردن درد

کمر درد مزمن

سندرم درد میوفاشیال، که درد و اسپاسم مکرر در ناحیه‌ای از بدن می باشد

استئوآرتریت، یک بیماری التهابی مزمن که مفاصل را تحت تاثیر قرار می دهد

شکستگی استخوان

سرطان استخوان دردناک

درد عصبی

درد ناشی از تومورهای غیر سرطانی یا رشد غیرطبیعی

تاندونیت، یا زمانی که بافتی که استخوان ها را به ماهیچه ها متصل می کند، دردناک می شود

بورسیت، یا زمانی که کیسه های پر از مایع در مفاصل ملتهب می شوند

مطالعه کنید: فیزیوتراپی برای گردن درد

نحوه استفاده از نور مادون قرمز برای درد در فیزیوتراپی

از آنجایی که درمان IR به طور کلی بی ضرر است، می توان از آن برای درمان دردهای مزمن و حاد ناشی از بسیاری از بیماری ها استفاده کرد.  در اینجا چند بیماری وجود دارد که متخصصان کایروپراکتیک، فیزیوتراپیست ها و سایر متخصصان پزشکی از طریق استفاده از نور مادون قرمز برای درد درمان می کنند.

استفاده از نور مادون قرمز در فیزیوتراپی مهرگان

نور مادون قرمز در موارد زیر استفاده میشود

آرتروز

کمر درد

بورسیت

سندرم تونل کارپال

نوروپاتی دیابتی

فشار عضلانی

گردن درد

روماتیسم مفصلی

سیاتیک

برش های جراحی

درد مفصل گیجگاهی فکی (TMJ)

تاندونیت

در مورد کمر درد بیشتر بدانید

شاک ویو تراپی چیست؟

شاک ویو درمانی با نام های شوک درمانی برون بدنی (ESWT) یا درمان با امواج رادیال (RSWT) نیز شناخته می شود.

این درمان جدید نیست، اما استفاده از آن در درمان مفاصل و عضلات دردناک یک پیشرفت نسبتاً جدید است.  شاک ویو درمانی در ابتدا برای کمک به اورولوژیست ها در درمان سنگ کلیه به صورت غیرتهاجمی در اواخر دهه 1990 توسعه یافت.  اکنون با موفقیت برای کمک به درمان بسیاری از بیماری‌های اسکلتی عضلانی استفاده می‌شود.

استفاده از شاک ویو در فیزیوتراپی مهرگان

چندین مقاله علمی دریافته‌اند که می‌تواند با موفقیت شرایطی مانند درد پاشنه ناشی از فاشیای کف پا، و تاندیوپاتی آشیل را درمان کند.

هیچ عارضه جانبی شناخته شده ای برای درمان شوک ویو وجود ندارد.  موسسه ملی سلامت و تعالی بالینی یا NICE که به متخصصان مراقبت های بهداشتی راهنمایی، مشاوره و اطلاعات می دهد، استفاده از شوک ویو درمانی را برای تسکین درد اسکلتی عضلانی در کلینیک ها و بیمارستان ها در بریتانیا تایید می کند.

شاک ویو تراپی برای چه شرایطی استفاده می شود؟

شاک ویو تراپی در کلینیک فوق تخصصی فیزیوتراپی برای بیماران مبتلا به بافت نرم دردناک (عضلات، تاندون ها و رباط ها)، شرایط مفصلی و استخوانی مفید است.  این درمان می تواند به افرادی که دچار آسیب های ورزشی یا استفاده بیش از حد هستند کمک کند و می تواند به افرادی که تحت فیزیوتراپی هستند برای طیف وسیعی از شکایات مفید باشد.

معمولاً شاک ویو تراپی برای کمک به درمان شرایط زیر استفاده می شود:

تاندینوپاتی آشیل (درد در تاندونی که پشت پا را به ماهیچه ساق پا متصل می کند)

پلانتار فاشئیت (درد در قسمت زیرین پا)

آرنج تنیس بازان (درد در قسمت بیرونی آرنج)

آرنج گلف بازان (درد در قسمت داخلی آرنج)

پاتلوفمورال (زانوی دونده)

باند ایلیوتیبیال یا ITBS (دردی که از قسمت بیرونی مفصل ران به سمت بیرون ران به سمت خارج زانو کشیده می‌شود که در اثر دویدن و دوچرخه‌سواری ایجاد می‌شود)

استرس تیبیا داخلی (شین اسپلینت)

خار پاشنه استخوانی

تیپینک در فیزیوتراپی

تیپینگ معمولاً به عنوان یک تکنیک کمکی یا موقت استفاده می شود. ورزشکاران اغلب از نوار چسب به عنوان یک مکانیسم محافظتی در حضور آسیب موجود استفاده می کنند.  برخی از اهداف با نوار چسب محدود کردن حرکت مفاصل آسیب دیده، فشرده سازی بافت نرم برای کاهش تورم است.  از ساختارهای تشریحی حمایت می کند و به عنوان محافظت در برابر آسیب مجدد.  نوار چسب به عنوان یکی از ابزارهای توانبخشی یا پیشگیری در مواردی که به حمایت و ثبات نیاز است، به عنوان یک ابزار کمک اولیه، برای پیشگیری از آسیب و محافظت از ساختار آناتومیک آسیب دیده در حین بهبودی مورد استفاده قرار می گیرد.

هدف و تأثیر تکنیک های تیپینگ

تیپینگ معمولاً توسط فیزیوتراپیست ها برای موارد زیر استفاده می شود:

تسکین درد

بهبود ثبات مفصل

افزایش اعتماد به نفس ورزشکار

کاهش عود آسیب

جلوگیری از آسیب

کاهش فشار بر روی بافت های آسیب دیده یا آسیب پذیر

اصلاح بیومکانیک معیوب

مهار فعالیت ماهیچه ها

تسهیل عمل عضلات

تقویت حس عمقی

کمپرس در حضور ادم یا تخلیه لنفاوی

برخی از این اهداف ممکن است از طریق ترکیبی از این اثرات احتمالی نوار به دست آیند:

اثرات مکانیکی

عصبی عضلانی

روانی

انواع مختلفی از نوار وجود دارد که می توان از آنها استفاده کرد:

تیپینگ سفت که معمولاً در نوار بند یا تسمه استفاده می شود اغلب به عنوان “نوار ورزشی” نامیده می شود و اغلب یک سبک سفت و سخت از نوار تسمه است.

نوار تسمه الاستیک همچنین می تواند در مواقعی که به استحکام یا پشتیبانی کمتری نیاز است استفاده شود.

تیپینگ حرکتی یک نسخه بهبود یافته از نوار ورزشی الاستیک است که به طور پویا به عملکرد عضلات شما کمک می کند.

کلینیک فوق تخصصی فیزیوتراپی مهرگان یکی از مجهزترین مراکز درمانی فیزیوتراپی ایران که به صورت تخصصی بر روی دردهای مفصلی شما تمرکز دارد.