فواید تزریق اپیدورال برای دردهای کمری و گردنی

حتما پیش آمده که اسم‌اپیدورال را بخصوص برای کاهش درد در خانم های باردار حین به دنیا آمدن بچه شنیده باشید.
تزریق اپیدورال تزریقی است‌که پزشک‌متخصص با سوزن بلندی به نام‌سوزن اپیدورال وارد فضای اپیدورال(فضایی اطراف کانال نخاعی) میشود و با تزریق دوز داروی مد نظر ، باعث کاهش شدید دردهای مزمن و التهاب مزمن در کمر یا گردن می شود.

این‌پروسه ی درمانی مناسب هر کیس و هر‌مریضی‌که با کمردرد مراجعه میکند نمیباشد ولی در بسیاری از موارد روشی بسیار‌موثر با دوز خیلی کم دارو است که باعث کاهش درد شدید و چشمگیر‌ در فرد و کاهش التهاب در منطقه ی مد نظر در اعصاب نخاعی فرد میشود. برای دردهای گردنی نیز تزریق اپیدورال با داروهای ضد التهابی و ضد درد ،میتواند تا حد بسیار موثری درد های گردن و شانه و دست ها کاهش دهد.

در چه افرادی تزریق اپیدورال کمک کننده است؟

۱. تنگی و گیر افتادگی عصب نخاعی
۲. درد های انتشاری از کمر به پاها
۳. دردهای خفیف تا شدید ناشی از دیسک های بیرون زده
۴. تنگی کانال نخاعی

تفاوت اوزون تراپی با تزریق کورتون

روند عمل جراحی به این صورت است که فرد کاملا هوشیار و بیدار بدون گرفتن بیهوشی، تنها در طی یک ربع بیمار بروی تخت خوابیده و پزشک ابتدا ناحیه ی ورود سوزن اپیدورال را بی حس کرده و بعد سوزن اپیدورال را وارد کرده و داروی ضد درد و ضد التهاب را وارد کرد و بعد تمام . بیمار پس از نیم ساعت مانیتورینگ در ریکاوری میتواند با پای خود به منزل برود.

درد كشيدن طبيعي نيست! حتي اگر به آن عادت كنيم!

در كلينيك درد مهرگان متخصصين درد، فوق تخصص درمان درد، طب فيزيكي و توانبخشي، اورتوپد و جراح مفاصل، متخصص جراحي مغز و اعصاب و ستون فقرات، فوق تخصص روماتولوژي حضور داشته و در حال ارائه خدمات به مراجعين محترم ميباشند.

“كلينيك درد مهرگان”

با عضویت در کانال کلینیک درد، روزانه از دانستنی های پیشگیری و درمان درد برخوردار شوید

فواید تزریق اپیدورال برای دردهای کمری و گردنی