درمان سیاتیک

درمان سیاتیک با تزریق اپیدورال

5/5 - (1 امتیاز)

تزریق اپیدورال برای درمان سیاتیک یک راه حل بسیار موثر است. سیاتیک یک اصطلاح کلی است که دردی را توصیف می‌کند که از باسن به سمت پایین به سمت پا در طول مسیر عصب سیاتیک شما منتشر می‌شود.

با وجود درمان‌های مختلف سیاتیک که در دسترس شماست، چگونه بهترین گزینه را انتخاب می‌کنید؟

تزریق اپیدورال جهت درمان سیاتیک

درمان‌ها می‌تواند از روش‌های غیرجراحی، مانند برنامه ورزشی و یا داروهای خوراکی تا گزینه‌های تهاجمی‌تر، مانند تزریق یا جراحی، متغیر باشد. برای کمک به شما در فرآیند تصمیم گیری، در اینجا مقایسه تزریق  اپیدورال و گاز اوزون با ورزش برای درمان درد سیاتیک آورده شده است:

• تزریق اپیدورال التهاب را در قسمت پایین کمر شما تسکین می‌دهد.
  • تزریق استروئید اپیدورال کمری روشی است که در آن پزشک داروها را در قسمت پایین کمر شما در نزدیکی نخاع و ریشه‌های عصبی تزریق می‌کند.
  • همچنین تزریق اپیدورال ممکن است باعث تسکین فوری درد شود.
  • استروئیدها با کاهش تولید مواد شیمیایی التهابی عمل می‌کنند و حساسیت رشته‌های عصبی شما را به درد کاهش می‌دهند. در نتیجه سیگنال‌های درد کمتری تولید می‌شود و درد کمتری احساس می‌کنید.

درمان سیاتیک با تزریق اپیدورال

هدف از درمان تزریق استروئید

دو هدف کلی از تزریق اپیدورال در جهت درمان سیاتیک عبارت است از:

• با کاهش التهاب، درد عصب سیاتیک را کاهش دهید
  • تحرک و عملکرد را در قسمت پایین کمر و پاها بهبود بخشید

تزریق استروئید اپیدورال همچنین ممکن است به شما در محدود کردن یا حذف نیاز به داروهای خوراکی طولانی مدت کمک کند، بنابراین عوارض جانبی بالقوه مرتبط با آنها را به حداقل می‌رساند یا از آنها جلوگیری می‌کند.

تزریق استروئید اپیدورال ممکن است برای همه انواع دردهای سیاتیک موثر نباشد. هنگامی که به طور مناسب انجام شود، اکثر بیماران پس از تزریق استروئید اپیدورال تسکین درد را تجربه می‌کنند. به طور کلی، تزریق اپیدورال کمری زمانی که سیاتیک تازه شروع شده باشد (مانند فتق دیسک حاد) و فشرده سازی ریشه عصب حداقل باشد، نتایج بهتری دارد.

ممکن است برای تسکین درد طولانی مدت به تزریق‌های مکرر نیاز باشد

بیمارانی که پاسخ مثبت اما ناقص به یک تزریق دارند ممکن است از تزریق مجدد سود ببرند. تصمیم برای انجام تزریق بعدی باید با پاسخ به تزریق قبلی تعیین شود.

پس از از بین رفتن اثر تزریق، عود سیاتیک امکان پذیر است. برخی از افراد ممکن است تسکین درد را تجربه نکنند در حالی که برخی دیگر ممکن است بهبود طولانی مدت در درد سیاتیک خود داشته باشند.

اگر درد شما پس از ترکیبی از درمان‌های غیرجراحی، مانند فیزیوتراپی و ورزش، داروهای خوراکی، ماساژ درمانی و یا دستی برای چند هفته بهبود پیدا نکند،  پزشکان جراح ستون فقرات و فوق تخصص درد کلینیک درد مهرگان معمولاً تزریق اپیدورال همراه با گاز اوزون را در نظر می‌گیرند

درمان سیاتیک با ورزش

ورزش و فیزیوتراپی بخشی از  هر برنامه درمانی برای سیاتیک است. تمرینات سیاتیک بافت‌های خاصی را در قسمت پایین کمر شما هدف قرار می‌دهد تا اهداف زیر را فراهم کند:

• فشار روی اعصاب نخاعی خود را کاهش دهید، درد، بی‌حسی و ضعف پاها را کاهش دهید.
  • عملکرد سیستم عصبی خود را تحریک کرده و سلامت عصب سیاتیک را بهبود می‌بخشد.
  • بهبودی فتق دیسک
  • وضعیت بدنی مناسب را حفظ کنید
  • عضلات شکم، هسته مرکزی و کمر خود را تقویت کنید
  • ورزش همچنین انعطاف پذیری کمر را بهبود می‌بخشد، به کاهش وزن بدن کمک می‌کند و خوابی آرام و سالم را فراهم می‌کند.
  • ورزش مواد مغذی شفابخشی را برای درمان کمر درد شما فراهم می‌آورد
  • هنگامی که ورزش می‌کنید، بافت های کمر شما خون، مواد مغذی شفابخش و اکسیژن بیشتری دریافت می‌کنند. ورزش همچنین به حذف سموم از فیبرهای عضلانی کمک می کند، سفتی را از بین می برد و انعطاف پذیری را بهبود می‌بخشد.
  • ورزش ممکن است از عود سیاتیک جلوگیری کند
  • هنگامی که به ورزش روزانه متعهد می‌شوید، کمر شما قدرت و ثبات خود را باز می‌یابد و باعث کاهش درد سیاتیک در آینده، خستگی عضلانی و مشکلات می‌شود.
  • تمرین یکسان ممکن است برای همه کارساز نباشد

یادگیری تمرینات سیاتیک

یادگیری تمرینات سیاتیک از یک درمانگر آموزش دیده که می‌تواند مدل ورزشی را برای هدف قرار دادن بیماری زمینه‌ای شما طراحی کند، مهم است. به عنوان مثال، تمرینات سیاتیک ناشی از فتق دیسک ممکن است بر اساس محل فتق و نوع تنگی ناشی از آن (باریک شدن کانال نخاعی یا دهانه استخوانی برای ریشه‌های عصبی نخاعی) متفاوت باشد. علاوه بر ورزش، برخی از درمانگران ممکن است درمان منوال تراپی و یا فیزیوتراپی را برای درمان سیاتیک شما توصیه کنند.

پزشکان جراح ستون فقرات یا فوق تخصص درد کلینیک درد مهرگان همچنین می‌توانند شما را راهنمایی کنند و در صورتی که یک ورزش خیلی سخت یا دردناک به نظر می‌رسد، تغییراتی در آن ایجاد کنند.

ترکیب هر دو روش درمانی

اگر علائم سیاتیک شما را از انجام ورزش باز می دارد، انجام یک تزریق اپیدورال  به همراه گاز اوزون به شما اجازه می‌دهد برنامه ورزشی هدفمند خود را انجام دهید. تزریق اپیدورال ممکن است به کاهش درد برای شروع و یا ادامه یک برنامه ورزشی برای کمک به کاهش علائم سیاتیک کمک کند.

یافتن بهترین روش درمانی یا علائم سیاتیک شما اغلب به فرآیند آزمایش روش های مختلف منتهی می‌شود، زیرا آنچه برای یک فرد مؤثر است ممکن است تأثیر کمی بر دیگری داشته باشد. گزینه‌های درمانی احتمالی خود را با پزشک در میان بگذارید تا ببینید چه چیزی توصیه می‌شود و چه چیزی ممکن است برای شما بهترین کار را انجام دهد.

برای مشاهده ویدیوهای بیشتر در این زمینه به کانال آپارات کلینیک درد مهرگان سر بزنید.

ارزانترین قیمت تزریق اپیدورال

برای اطلاع از قیمت تزریق اپیدورال با شماره ثابت ۰۲۱۲۲۸۷۳۹۹۴ و یا شماره همراه  ۰۹۳۵۲۲۴۶۷۱۸ تماس بگیرید. ما با کیفیت ترین و ارزانترین قیمت تزریق اپیدورال را به شما پیشنهاد می کنیم.

دکتر مجید نجفی، مدیر کلینیک درد مهرگان

به بالای صفحه بردن