دکتر گردن درد

به این محتوا چه نمره ای می دهید؟

اگر گردن درد بیش از چند روز یا چند هفته ادامه یابد، ممکن است به ارزیابی و درمان توسط دکتر گردن درد و متخصص ستون فقرات نیاز باشد.

پزشکان متخصص جراحی ستون فقرات یا فوق تخصص درد کلینیک درد مهرگان اغلب اولین خط درمان برای درد هستند. این پزشکان قادر به درمان یا مدیریت موارد مختلف درد هستند.

زمان مراجعه به دکتر گردن درد

بسیاری از موارد درد نسبتاً سریع و خود به خود بهبود می یابند. به طور کلی، مراجعه به دکتر درد در موارد زیر ایده خوبی است:

• درد گردن بیش از دو هفته طول می کشد
  • درد شدید است و به درمان های اولیه مانند استفاده از گرما یا داروهای مسکن معمولی پاسخ نمی دهد.
  • تیر کشیدن، درد شدید و یا بی حسی و سوزن سوزن شدن در حال گسترش به سایر نواحی بدن، مانند گردن تا شانه یا بازو، یا از پشت به لگن، کشاله ران، یا پاها است.
  • درد با تحرک روزمره مانند چرخاندن سر، ایستادن، راه رفتن یا سایر حرکات روزمره تداخل ایجاد می کند، به طوری که فعالیت های روزانه بسیار دشوار می شود.

در موارد نادر، درد پشت یا گردن می تواند نشان دهنده یک اورژانس پزشکی باشد. اگر درد شامل سرگیجه یا گیجی، تب، مشکلات تعادل و هماهنگی، یا از دست دادن کنترل روده یا مثانه باشد، باید فوراً به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.

آمادگی برای ویزیت

دانستن اطلاعات کلی در مورد درد و سایر علائم قبل از ویزیت توسط دکتر گردن درد می تواند مفید باشد، از جمله جنبه هایی مانند:

• احساس درد چگونه است، از جمله اینکه آیا درد تیز، کوبنده، مبهم، دردناک یا داغ است.
  • جایی که درد گردن احساس می شود، مانند اینکه آیا درد فقط در گردن یا پشت احساس می شود، یا آیا درد به نواحی دیگر مانند شانه، بازو، لگن یا پاها سرایت می کند. توزیع درد ممکن است شامل این باشد که آیا درد در یک ناحیه متمرکز است یا اینکه درد منتشر است.
  • هر چند وقت یک بار درد رخ می دهد، از جمله اینکه درد ثابت یا متناوب، بهتر یا بدتر با وضعیت های خاص، و بهتر یا بدتر بعد از فعالیت یا ورزش است.
  • زمانی که درد شروع شد، مثلاً به طور خود به خود، پس از بیدار شدن در یک روز صبح، یا پس از آسیب.
  • سایر علائم مرتبط، مانند گزگز، بی حسی، یا ضعف.
  • درمان های انجام شده و اثربخشی آنها، مانند گرما، یخ، و یا داروهای مسکن بدون نسخه (مانند مسکن ها یا NSAID ها) به کاهش درد کمک کرده است.

مهم است که علائم را با عبارت کامل اما مختصر توصیف کنید و به سوالات پزشک صادقانه پاسخ دهید.

بعد از مراجعه به دکتر گردن درد

شما می توانید بدون مراجعه به کلینیک و از طریق لینک ویزیت غیر حضوری درد گردن به صورت آنلاین معاینه شوید. پس از ویزیت اولیه پزشک برای کمردرد یا گردن، موارد زیر رایج است:

•  اطلاعات و منابع در مورد گردن درد عمومی، یا در مورد علت این علائم. ممکن است اطلاعاتی در مورد مدیریت درد ارائه شود، مانند داروهای مسکن یا درمان با گرما یا یخ. ممکن است جزوات چاپی یا برگه های اطلاعاتی ارائه شود.
  • دستورالعمل کشش های عضلات برای عضلات پشت یا گردن که می توان در خانه انجام داد. حرکات کششی معمولاً برای مشکلات حاد عضلانی توصیه می شود.
  • ارتز یا تکیه گاه، مانند عصا یا واکر برای کمک به حرکات و تحرک روزانه.

دکتر مجید نجفی، مدیر کلینیک درد مهرگان

به بالای صفحه بردن